Dit is waarschijnlijk een hele blonde vraag, maar het is wel iets waar ik nu met de trainingen van mijn paard tegen aan loop en ik snap het niet helemaal. Hopelijk kunnen jullie mij een duidelijk antwoord geven

Ik heb altijd geleerd dat met buigingen in hoeken, voltes, etc, je de binnenbeen op de singel moet houden zodat je paard daar omheen kan buigen en je je buitenbeen iets naar achteren moet leggen om de achterhand goed bij te houden. Dit doet mijn paard ook prima en hij buigt dan mooi in, hij heeft mijn buitenbeen dan ook echt wel nodig.
Nu zijn we bezig om hem de galop goed aan te leren, maar in principe is dit precies dezelfde hulp! Binnen been op de singel, buiten been achter de singel! Hij galoppeert inmiddels al netjes daarop aan, maar als we daarna weer in draf verder gaan en we zetten een volte in springt hij gelijk weer aan want de hulp is gelijk.
Ik heb het aan mijn instructrice gevraagd, die gaf aan dat ze inderdaad hetzelfde zijn maar dat er met de galop hulp meer been druk gebruikt wordt bij het aanspringen, maar ik vind het maar verwarrend

Kan iemand mij hier uitleggen wat nu precies het onderscheid is tussen beide hulpen?