Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sim schreef:Het is aan jou om je paard in een goed ritme door het parcours te rijden en je paard te helpen met op het juiste moment af te zetten. Dat krijg je niet in 1 dag voorelkaar. Je moet je eigen oog voor afstand trainen. Vooruit kunnen rijden of juist een galopsprong meer kunnen rijden indien nodig, durven wachten op de juiste afstand.
Adjepatatje8 schreef:Ja, dat is het punt hij wacht niet op mijn teken hij springt daarvoor al. Daar ligt mijn probleem dat hij niet wacht op mijn teken maar zelf kiest
Janneke2 schreef:Adjepatatje8 schreef:Ja, dat is het punt hij wacht niet op mijn teken hij springt daarvoor al. Daar ligt mijn probleem dat hij niet wacht op mijn teken maar zelf kiest
Ik geloof het grif, maar nu weten we nog lang niet waar m de schoen wringt.
(Wees in de tussentijd blij dat je dier voor jou over het hout gaat!)
Hoeveel kracht heeft je dier om correct te verruimen of juist te verkorten...?
Hoeveel balans heeft hij om correct te verruimen of te verkorten...?
Momenteel heeft het dier te weinig vertrouwen in jou als ruiter, dat zul je moeten verdienen / herstellen door eenvoudiger oefeningen 100% correct te rijden.
Basis oefening, het klinkt makkelijker dan het is![]()
leg twee balken in de bak, recht achter elkaar - en het spelletje is dat je er 5 of 6 galopsprongen tussen kunt maken...
(Ik ben er maanden mee aan het werk geweest!)
Ondertussen werk je aan de lichtheid van de hulpen, trekken en scherpe bitten zijn niet nodig.
Er zijn mensen die zonder hoofdstel hun parcours kunnen rijden - maar dan zijn balans, kracht, "het oog" en het vertrouwen grondig bevestigd.
Adjepatatje8 schreef:Mijn pony heeft heel veel balans en ritme wij doen op topsport niveau voltige op hem. Hier moet hij heel veel balans voor hebben en ook ritme. Daar ligt het niet echt aan denk ik.