Sinds kort heb ik een lease paard die ik 1 á 2 keer in de week rijd. Het is een springpaard die vroeger wedstrijden heeft gelopen maar de laatste tijd/jaren niet meer heel actief is gereden. Ze mist dus ook de nodige spieren en conditie.
Ze staat op een relatief rustige pensionstalling waar ik vaak in mijn eentje in de bak rijd. Wanneer ik rijd probeer ik haar nageeflijk te krijgen en haar soepel te krijgen. Maar tijdens het rijden is ze bijna continue aan het hinniken naar de andere paarden. Ook is ze erg moeilijk naar beneden te krijgen, ze gaat vol tegen mijn hand in en wordt erg sterk op de rechterkant. Nu heb ik een paar keer samen met iemand gereden en op die momenten is ze super fijn te rijden! Ze loopt dan super netjes nageeflijk en is helemaal niet sterk. Op die momenten kan ik haar echt heel fijn rijden terwijl dit helemaal anders is als ik alleen in de bak ben. Ik kan dan eraan rijden wat ik wil maar ze geeft niet na en houdt het bit helemaal vast.
Ik ga er zelf dus niet persé vanuit dat dit een rijtechnisch probleem is (ik sluit het natuurlijk niet uit, ben geen grand prix ruiter

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!