Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cera_D schreef:Ik ben het ook eens met mijn voorgangers, het moet geen gewoonte worden voor je paard om daar alleen maar hard te gaan.
Maar in geval van nood kan je je het beste eens verdiepen in de one rein stop, is echt een soort noodrem en er staan genoeg filmpjes van op internet.
Veerle_88 schreef:Thanks!
Dat is inderdaad wel een goede. We gaan bijna elke week het bos in en daar doet die het gelukkig niet, tenminste niet zonder mijn toestemming! Was ook een tijd geleden dat we dit pad hebben gedaan.
Misschien was het een voorjaarskriebel..
Maar stel het gebeurd wel, is het dan veiliger écht harde ophoudingen te maken of hem in draad oid te sturen? T is allebei eigekijk niet goed natuurlijk..
monnette1 schreef:Als ik met mn paarden iedere x op hetzelfde stuk ga galopperen gaan ze op den duur ook hun eigen plan trekken en veel te hard. Wat ik doe is heel kort galopperen en weer terug naar draf, soms al na 3 sprongen. Iedere keer spring ik dan weer aan , 3 sprongen en dan weer terug draven. Blijft hij drammen, of sterk in de mond, dan overgangen rijden naar stap en halt en weer draf. Eigenlijk de gehoorzaamheid trainen. Jij moet uiteindelijk ten aller tijden het tempo kunnen bepalen ( althans dat is mijn mening)