Goede dressuur oefeningen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chevellaenik

Goede dressuur oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 07:05

Hoi bokker,

2 dagen in de week rij ik in de
Bak. Nu vroeg ik mij af wat kan ik dressuur matig voor oefeningen doen.
Als ik rij dan doe ik wel wat overgangen en wat zijwaarts en voltes en 8tjes. En op het einde wat galop overgangen. Maar wat doen jullie eigenlijk? O ik heb trouwens geen arabier maar een welsh. Ik ben trouwens ook aan het oefenen dat ze niet uit haar zelf mag stoppen met een gang. Want het gebeurt wel vaak dat je aan het galopperen ben en dan bam de rem er op en dan lig je weer in haar nek. Dus pas stoppen als ik het zeg. Hoop dat jullie wat ideeën en/of tips hebben.

Groetjes

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:03

chevellaenik schreef:
Hoi bokker,

2 dagen in de week rij ik in de
Bak. Nu vroeg ik mij af wat kan ik dressuur matig voor oefeningen doen.
Als ik rij dan doe ik wel wat overgangen en wat zijwaarts en voltes en 8tjes. En op het einde wat galop overgangen. Maar wat doen jullie eigenlijk? O ik heb trouwens geen arabier maar een welsh. Ik ben trouwens ook aan het oefenen dat ze niet uit haar zelf mag stoppen met een gang. Want het gebeurt wel vaak dat je aan het galopperen ben en dan bam de rem er op en dan lig je weer in haar nek. Dus pas stoppen als ik het zeg. Hoop dat jullie wat ideeën en/of tips hebben.

Groetjes

Wat ik vaak deed was draven vanuit draf halthouden op de hoefslag en dan echt recht achteruit vier of vijf passen en dan weer zo snel(actief) mogelijk wegdraven.

Dan worden ze veel bewuster van hun achterbenen. :)

chevellaenik

Re: Goede dressuur oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 08:15

Ja goede tip

Amaryllis

Re: Goede dressuur oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:18

Dit topic psst beter op [RT-V] Rijtechnische vragen, dus ik verplaatst het even!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:51

...ik doe met mijn jonkie oefeningen om haar te helpen met haar 'verticale balans ' (= evenveel gewicht op beide voorbenen).

Dwz wat voltes en wendingen, wat pasjes wijken en schouderbuitenwaarts en overgangen op zit en gewicht.

Ik vraag me af wat er vooraf gaat aan dat je dier opeens stilstaat uit galop...! Vervelend is het wel, maar van achter een scherm heb ik persoonlijk geen idee wat er precies gebeurt.