Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannas schreef:Goedemorgen!
Ik heb echt een superfijn paard, relaxt en ze wil altijd lopen. Alleen eenmaal in de wedstrijdring is ze bang en verstijft ze en is ze daardoor niet meer bewerkbaar. Ze is dan bang voor alles en vooral van niets. In de training, ook schriktraining, nergens last van. Hebben jullie daar een tip voor? Ze is op een locatie niet bang, daar ga ik nu meestal maar heen, maar zou het toch echt graag eens oplossen. Zelfs op de locatie waar ik wekelijks rij, is ze bang...
Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!
Jannas schreef:Goedemorgen!
Ik heb echt een superfijn paard, relaxt en ze wil altijd lopen. Alleen eenmaal in de wedstrijdring is ze bang en verstijft ze en is ze daardoor niet meer bewerkbaar. Ze is dan bang voor alles en vooral van niets. In de training, ook schriktraining, nergens last van. Hebben jullie daar een tip voor? Ze is op een locatie niet bang, daar ga ik nu meestal maar heen, maar zou het toch echt graag eens oplossen. Zelfs op de locatie waar ik wekelijks rij, is ze bang...
Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!
maria1990 schreef:Ik denk dat je kilometers moet maken op vreemd terrein en dan komt de rest vanzelf wel. Als ik jou was zou ik vaak meedoen aan clinics zodat jezelf je spanning beter onder controle kunt houden
Relaxed schreef:Janneke, waarom zou je dat HC doen? Als je nog in een klasse mag starten kun je toch gewoon voor het echie meedoen en de punten even niet belangrijk vinden?
Janneke2 schreef:Relaxed schreef:Janneke, waarom zou je dat HC doen? Als je nog in een klasse mag starten kun je toch gewoon voor het echie meedoen en de punten even niet belangrijk vinden?
...om jezelf de vrijheid te geven enige regels te overtreden.
Roept de jury 'we gaan beginnen', wacht je nog even.
Na dat moeilijke figuur efkes stap met lange teugel, etc.
Jannas schreef:Sommige jury's zien dat mijn paard gespannen is en geven mij extra tijd om de baan te verkennen. Dat is echt fijn! Dan kan ik de proef best redelijk doorkomen. Maar als het meteen 'moet', dan wordt het lastiger. Als ik dan meteen streng ben (ze moet er langs) dan resulteert dat in het brok spanning....
Relaxed schreef:Janneke, waarom zou je dat HC doen? Als je nog in een klasse mag starten kun je toch gewoon voor het echie meedoen en de punten even niet belangrijk vinden?
Citaat:...om jezelf de vrijheid te geven enige regels te overtreden.
Roept de jury 'we gaan beginnen', wacht je nog even.
Na dat moeilijke figuur efkes stap met lange teugel, etc.
Citaat:Nou, helaas werkt HC starten dus niet zoJe rijdt gewoon de proef zoals hij hoort en in dezelfde tijd. Kan je dus moeilijk tussendoor alle tijd nemen voor andere dingen
Een keer een volte extra als een onderdeel mislukt kan, iets langer de tijd nemen om te starten, kan ook.. Maar daar houdt het wel mee op
0000 schreef:Ehm, ook HC mag je dus gewoon uitgesloten worden als je niet op tijd begint na het startsein of bij de 3e afwijking van het programma.
Citaat:Het is namelijk best heel rot om het hele programma te laten uitlopen omdat jij besluit ineens een kwartier over je proefje te doen.
Hananass schreef:Mijn paard had een soortgelijk probleem. Verstijfde al als hij het bos in moest, nieuwe plaatsen was al helemaal een drama. Keerde op vreemd terrein in zichzelf, was bijna niet meer te bereiken. Waren maar enkele plaatsen waar hij enigszins kon ontspannen. Achteraf foto's gemaakt en hij blijkt een rugprobleem te hebben. In principe kan ik hem gewoon rijden, mits hij niet gespannen raakt. Hij drukt zijn rug dan uit, wat resulteert in problemen met de wervels. Direct gestopt met wedstrijden, maar train hem thuis nog wel wedstrijdgericht. Nu loopt hij beter dan ooit