Punz schreef:Les... én haar eventjes laten rijden door een prof met oprecht verstand van zaken. Zoek een fijne eventing ruiter, laat je paard een tijdje door deze ruiter rijden, en ga dan zelf lessen bij deze ruiter....
Eens, het is duidelijk dat communiceren nog niet lekker gaat, en het beste is dan terug naar de basis, zowel ruiter als paard. in dat soort situaties zijn 'andere ogen" een fijn hulpmiddel, zo iemand kan observeren wat er gebeurd tussen jullie op zo'n moment vanaf een afstand en daardoor misschien dingen zien die jij niet meteen op kunt merken. Hoe werk je met haar aan de hand, en hoe reageert ze dan op je?
Lindsey_99 schreef:Allerlei optomingen gaan je echt niet helpen als je elkaar niet begrijpt. En stop met krachtvoer, gewoon goed hooi met een goede vitamine/mineralenkorrel geven.
Ook eens, hoewel je niet schrijft wat ze krijgt dus het even een aanname (ook van mijn kant) is dat ze krachtvoer krijgt.
Ik zou je sowieso echt aan willen raden om het probleem vanuit jezelf te gaan bekijken, niet dat ik nu wil suggereren dat je een slechte ruiter zou zijn, absoluut niet.
Wat ik bedoel is dat mijn ervaring me geleerd heeft dat elk paard anders communiceert of heeft leren communiceren met mensen. Sommige dingen zijn heel duidelijk bij elk paard te snappen, andere dingen zijn echt heel paardgebonden. Als mensen willen we nog wel eens dingen gaan verwarren. Een eerder paard deed bijvoorbeeld altijd A als hij last van X had, dus nu het andere paard A doet, zal dat vast ook wel weer zo zijn. Helaas werkt dit vaak niet zo en kan dergelijke miscommunicatie het probleem juist ook gaan verergeren, en dat terwijl paard en ruiter alleen maar hun best doen om te proberen met elkaar te praten.
Vraag hulp van iemand die jouw en je paardje real-life kan begeleiden, zodat je kunt voorkomen dat je samen in een cirkeltje gaat lopen en alleen maar elkaar minder en minder gaat snappen, met alle frustraties vandien. Soms kan een paar x een middag ondersteuning al genoeg zijn, soms is er wat meer nodig. Dat wijst zich vanzelf. Succes sowieso, klinkt als een lekkere pittige dame waarmee je heel wat kunt rondscheuren als jullie eenmaal elkaars taal hebben weten te leren.