pol013 schreef:Misschien is het iets om in het algemeen aan je ruiterfitheid te werken?
Dan gaat opstappen en het verdere rijden sowieso beter.
https://www.hippischesportoefentherapie ... een-coach/https://herculeshorsetraining.com/
Ik vraag specifiek voor oefeningen die ik kan doen voor opstappen omdat dit een zwak punt van me is en niet voor algemene conditie
toch bedankt.
Elvirawortel schreef:Dan pak je een ton, emmer omgekeerde voerbak oid en die zet je in de bak. Zonder opstapje opstappen is slecht voor de schouder, de rug en het borstbeen van je paard
Ik weet dat dit slecht is, en probeer het zoveel mogelijk te vermijden om zonder opstapje op te stappen, maar ik zou het wel willen kunnen in het geval dat dit nodig zou zijn. En ik heb geen bak.... op een open vlakte in het na bijgelegen bos wordt gebruikt om te lessen en trainen. Opstapjes kunnen we dus niet laten staan. En ik geef de voorkeur aan hoge, stevige opstapjes en geen emmers of van die goedkope plooibare opstapjes.... Een kennis van mij is daar eens doorheen gezakt terwijl zij echt toch niet veel weegt :/
MarliesV schreef:100x per dag op een mannenfiets stappen
Werkt trouwens wel! Vooral als je het bewust doet en telkens je been wat hoger zwaait dan nodig (of fietstassen op de fiets doet, dan moet je).
Yoga is een goede en stabiliteits oefeningen op 1 been (op zo'n plankje of bal).
Je linker been kan je trainen op de trap, 2e tree opstappen, staan/balans houden en naar beneden, en dit regelmatig herhalen.
Dan heb ik een mannenfiets nodig
Maar dit zijn handige tips! Die ga ik zeker proberen? Bedankt!
borstnoot schreef:Ik zou vooral oefenen door m'n been steeds op iets ''hogers'' te zetten, vergelijkbaar met de hoogte van de beugel. Dus eerst een stoel, dan de tafel, dan het aanrecht oid.
Al zou ik ook echt iets proberen te verzinnen om met opstapje op te stappen, het is simpelweg VEEL beter voor de paardenrug!! (misschien een plankje aan de poort maken oid?)
Mijn voet in de beugel krijgen is niet zo'n groot probleem, maar dan vlotjes op het paard raken wel.
Een plankje aan de poort.... volgens mij gat dit niet echt stevig zijn... en zelfs als het behandeld is gaat het volgens mij wel slijten en is dus niet echt super veilig.