ik wil heel graag mijn shetlander weer oppakken en omtoveren tot de sportpony die ze een aantal jaar geleden was. ze is nu gewoon echt dik geworden zonder de juiste spieren. ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.
ik denk namelijk dat trainen het meest optimaal gaat als je per periode precies weet wanneer je wat gaat doen of gedaan hebt. en iets hebt om naar uit te trainen zeg maar.
Nu ben ik bezig met haar conditie opbouwen. denk hierbij aan lange stukken wandelen/fietsen. van de week hebben we ons record gebroken en heeft ze een lange 5km achter elkaar gedraaft (aan de fiets) zonder kletsnat te zijn in haar ijsberenvacht. dit was voor mij het teken dat ik haar weer wat meer technische dingen bezig wil houden om haar spieren op te bouwen. maar waar ik er 5 jaar geleden gewoon nog op reed gaat dat nu met mijn 17 jaar natuurlijk niet meer. ook mennen kan niet met haar door een trauma. lange lijnen lijkt mij zeker leuk. zeker na het zien van een aantal topics hier op bokt! maar daar heb ik gewoon simpelweg te weinig verstand van dus lessen zijn wel noodzakelijk.
helaas heb ik in de winter niet de beschikking tot een goede bak.
hoe doen jullie dat?
hoe vaak trainen jullie? met wat voor paard en wat voor doel hebben jullie? wat doen jullie om de training leuk en afwisselend te houden?
ik ben heel erg benieuwd naar hoe iedereen een training aanpakt. daar kan ik namelijk nog veel van leren, ondanks ik al mijn hele leven pony eigenaar ben heb ik me er nooit zo mee bezig gehouden.
In mijn geval gaat het over een shetlander, maar ik zoek ook ervaringen van mensen met rijpaarden