Mijn merrie heeft sinds kort bedacht dat ze ECHT niet meer op de hoefslag gaat lopen, en d'r is geen discussie mee te voeren
. Voorheen was dit nooit een probleem, deed ze braaf haar rondje etc, ik moet er wel bij vermelden dat het een erg rillerig typetje is. Op de tweede hoefslag kan ik rijden, maar op allebei de handen wilt ze echt niet op de hoefslag lopen. Ik heb het ohz geprobeerd (want zo kwam ik er in eerste instantie achter), en ook aan de hand maar ze doet het gewoon niet. Ik heb wijken voor het been geprobeerd, stelling naar binnen en de hele tijd ietsje naar de hoefslag toe rijden, ben ook een keer gewoon wat strenger geweest om te kijken of doorpakken wel werkte, maar ook dit werkte niet. Ze word erg sterk en rent gewoon de andere kant op, als ik stil sta of naar de hoefslag toe wil rijden, gaat ze achteruit lopen en op d'r achterbenen staan
. Op de ene hand is het niet erger dan op de andere hand dus ik denk niet dat het te maken heeft met eventuele scheefheid ofzo. Heeft iemand misschien tips of heeft dit ook mee gemaakt? Ik hoor het graag!
.
.