Het probleem is: Niet voldoende buiging, niet genoeg parallel blijven, niet genoeg zijwaarts en impuls verliezen (het is dus gewoon niet goed genoeg

Wat rijtechnische achtergrondinformatie: Sam is een wat zwaar paard met weinig souplesse. Hij beweegt ruim, maar van tritt en gummi heeft hij nog nooit gehoord. Omdat hij een halve Fries is heeft hij ook het achterbeen iets achter zijn lichaam en is dragen moeilijk voor hem. Daarbij heeft hij een oude spierbeschadiging in zijn linkerbil (ik merk hier weinig van, maar ik vermoed hierdoor wel een beperking linksachter).
Hij is een beetje flegmatiek, maar ik denk dat dat ook is omdat hij het best zwaar heeft met de oefeningen (hij loopt Z2). Wordt wel steeds beter aan het been en sterker waardoor het schakelen makkelijker gaat.
De linkerbuiging is niet voor elkaar omdat Sam snel 'in zijn linkerschouder valt' (voorkeursbuiging is dus rechtsom), het kost me dus juist meer moeite om zijn rechter achterbeen onder de massa te krijgen (waarschijnlijk dat het daarom bij de inzet al fout gaat?) en zijn linkerschouder te begrenzen.
Liefst geen opmerkingen als "ga les nemen", ik heb een zeer deskundige instructrice waar ik ontzettend blij mee ben. Ik was alleen benieuwd naar tips/meningen omdat iedereen het op z'n eigen manier doet en ik daar misschien nog wat van kan leren!

Alvast bedankt voor het meedenken