Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lies1993 schreef:Nu rijd ik niet meer op een manege, wel op een privéstal waar kleinere groepslessen gegeven worden. Ik merk hier al wel een groot verschil maar ik verwacht op korte tijd een groot verschil en dat is misschien niet zo goed.. Als ik zonder beugels rijd is mijn zit stukken beter! Ook wanneer ik van galop naar draf overga bobbel ik precies nog teveel, ik heb de neiging dat mijn paard te snel gaat bij de overgang naar draf. Kan ik hieraan iets doen?
Lies1993 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een aantal jaren gereden in een manege, ik was 8 jaar volledig gestopt met rijden maar ben sinds enkele maanden terug begonnen. Nu heb ik vaak het gevoel dat ik nogal "sukkel" tijdens het rijden, vooral met mijn voeten. Ik vraag me dan af of er nog mensen zijn die dit gevoel hebben? Ik heb altijd recreatief gereden, ik doe geen wedstrijden maar geniet vooral van het rijden en alles daarrond. Ik zou vooral "mooier" willen rijden, vooral ikzelf maar ook het paard waar ik mee rijd. Ik heb wel al gemerkt dat je in maneges technisch niet veel leert, vooral enkel de basis en daar houd het op (tenzij je intensief lessen neemt). Alle tips&tricks zijn welkom!