Ik ben altijd heel klein geweest, en normaal nooit echt last hiervan gehad aangezien ik altijd op pony's reed. Sinds iets van een jaar het in de manege lessen soms afgewisseld met paarden. Merkte hier wel dat mijn lengte niet in mijn voordeel werkte, nu ben ik ook niet een sterruiter en is mijn houding verre van wat het moet zijn

Afgelopen voorjaar ben ik in de lessen helemaal overgestapt naar de paarden ivm het overlijden van de vaste pony waar ik altijd op reed.
Sinds begin november lease ik nu een paard op stal. Ze is (thank god) een kleine smalle merrie, dit plaatje klopte iets meer dan de andere paarden die er staan.
Ik merk in de lessen dat ik mijn benen erg afsteek en probeer ze ook dan weer netjes een stuk naar achter te leggen, en ik let elke les (ik rijd 3x in de week) op mijn beenhouding, maar toch schieten ze al snel naar voren. Ook probeer ik mijn benen lang te maken, word vaak genoeg naar me geroepen hoor, maar het lukt gewoon niet. Het blijven een beetje opgetrokken korte pootjes. Heb ook mijn beugels wat langer gedaan maar heb dan het gevoel dat ik erg veel met mijn benen beweeg en er veel mee klapper.
Vooral ook met springen (paard is geen talent, zijn hele mooie hertensprongen

Heb wat foto's bijgevoegd om te laten zien hoe het nou gesteld is met die korte pootjes. De foto's zijn verre van perfect maar schetsen toch een goed beeld. Ook zijn deze foto's gemaakt tijdens het inrijden van een springwedstrijd, beugels zitten normaal een gaatje langer.
Over de houding van het paard, ik weet dat op de ene foto het neusje dr meer uit mag etc. Over mijn handhouding heb ik genoeg tips gekregen en ben daar inmiddels ook mee aan het werk

Ik krijg gewoon les, en bespreek dit natuurlijk ook met de instructrice, maar misschien zijn er andere lotgenoten of andere ervaringsdeskundige die hier ervaring en tips hebben!