Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Barbet schreef:Is het nog een jonge pony?
Het bokken in draf hoeft niet te komen door onbalans.
Kan ook zijn dat je pony ergens vast zit of ergens last van heeft.
LoveBodin schreef:Bij niet aan willen draven zou ik toch andere dingen gaan bekijken, lichamelijke dingen. Ligt alles goed? Heeft ze nergens last van?
Niet aan willen draven zie je namelijk vaak als gevolg van lichamelijke problemen. Hoe draaft en galoppeerd ze zonder ruitergewicht? En zonder zadel?
Mystic_Dawn schreef:Misschien gaat ze bokken doordat er lichamelijk iets niet goed is? Mijn ervaring is dat paarden wel eens bokken door bv het zadel dat niet goed ligt en dat ze daardoor rugpijn hebben.
Een tip die ik verder veel gehoord heb is veel aanspringen, een paar galopsprongen rijden en dan weer terugnemen naar de draf. Hierdoor moet ze wel de spieren gebruiken, maar raakt ze niet uit evenwicht omdat ze geen bochten hoeft te galopperen.
kiki1976 schreef:Ik denk dat jouw lease pony je iets probeert te vertellen door te bokken.
Gaat het het om de pony uit je profiel?
Misschien iets meer info
speedfiets_2 schreef:heb je naast grondwerk ook gewone les? hoe oud is het dier en wat is jouw eigen ervaring?
sparkSof schreef:Mystic_Dawn schreef:Misschien gaat ze bokken doordat er lichamelijk iets niet goed is? Mijn ervaring is dat paarden wel eens bokken door bv het zadel dat niet goed ligt en dat ze daardoor rugpijn hebben.
Een tip die ik verder veel gehoord heb is veel aanspringen, een paar galopsprongen rijden en dan weer terugnemen naar de draf. Hierdoor moet ze wel de spieren gebruiken, maar raakt ze niet uit evenwicht omdat ze geen bochten hoeft te galopperen.
Ze vind het lastig om niet in de hoek aan te springen. Maar zal het proberen zadel ligt goed (zadelmaker) en zadelbontje eronder wegens gevoelige rug.
Mystic_Dawn schreef:Misschien eens proberen gewoon in de bak, zonder longeerlijn, haar los rondjes proberen te laten draven en galopperen (met beleid, dus op jouw teken en niet opjagen etc), en dan kijken of ze nog bokt?
Als er ook anderen op haar rijden/hebben gereden, misschien die ook vragen of zij deze problemen ook hebben?