Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:ik vraag me ook af hoe je hem in stap dan aan de teugel krijgt. Wat doe je dan precies?
dudette schreef:Ik denk inderdaad ook niet dat dit iets met het ras te maken heeft en denk dat met een goede instructie al een eind komt. Lukt het je wel om tempowisselingen in bijvoorbeeld stap en draf te maken? Lukt het je dan wel om terug te schakelen en hoe reageert hij hier op?
koend schreef:Over stilstaan.
Zorg dat je in evenwicht zit.
Doe je paard halthouden en blijf er dan af. Probeer niet meer te doen zoals aan de teugel staan of zoiets zolang je niet ontspannen kan stilstaan.
Willen stilstaan heeft ook met nervositeit en drang naar voren (overvloedig aanwezig bij een renpaard) te maken. Ik zou niet vragen om stil te staan voor het paard ontspannen is in de beweging.
Ook gewoon respect en leiderschap kan ontbreken. Dit zou ik oefenen met grondwerk.
ruitje schreef:Tenenkrommend weer deze adviezen.
Dravers kunnen ook gewoon binnen een week leren stilstaan met opstappen, daar hoef je echt geen maanden voor uit te trekken. Je moet hier echter consequent mee zijn in alles wat je doet, dus op de grond ook al.
Koend, wat een vooroordelen op een rij. Op alles voorwaarts? Denk je dat dravers 7 dagen per week voluit moeten? Met een check op? Er is geen trainer die zo traint. Er word wel degelijk stil gestaan voor een sulky en het heeft niets met een koersverleden te maken of een draver ( een renpaard is wat anders) goed om te scholen is.
TS, de reden dat jouw draver goed reageert op zagen, is omdat je je paard nog moet leren om te gaan met een andere manier van met druk omgaan.
Ik raad jou aan iemand met ervaring in de omscholing van dravers te zoeken.
Maartje1990 schreef:Dat zagen zal je hoogstens een valse krul geven. Heel eerlijk zou t me niet verbazen als je m in stap ook gewoon in een krul hebt lopen maar dat er daadwerkelijk van een goede aanleuning geen sprake zal xijn. Een goede aanleuning krijg je door goed te rijden, dus geen gezaag etc. Goede instructeur kan daar zeker in bijdrage!
Migly schreef:Maartje1990 schreef:Dat zagen zal je hoogstens een valse krul geven. Heel eerlijk zou t me niet verbazen als je m in stap ook gewoon in een krul hebt lopen maar dat er daadwerkelijk van een goede aanleuning geen sprake zal xijn. Een goede aanleuning krijg je door goed te rijden, dus geen gezaag etc. Goede instructeur kan daar zeker in bijdrage!
Nee dat snap ik, ik probeer zelf niet te zagen en goed voorwaarts te rijden als ik om aanleiding vraag. Idd denk dat ik een instructeur nodig heb maar ik weet niet waar ik moet zoeken..