Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BarbaLala schreef:Naar mijn idee hoor je überhaupt nog niet op een 3 jarige te zitten. Gooi dat dier lekker de wei op om paard te zijn en pak hem over een jaar of 2 week op. Hij kent de basis nu en dat is meer dan genoeg voor zijn leeftijd.
Myrthee_ schreef:Mavantos, elke 1,5 maand krijgt hij 2 weken vakantie zodat hij alles kan verwerken etc. Zo heeft hij net weer 2 weken vakantie gehad.
Bigone, hij heeft een eigen zadel aangemeten gekregen, deze wordt in november weer gecontroleerd. Zijn tanden zijn 2 weken terug na gekeken en zijn goed. Ook is hij niet volop aan het wisselen etc. Osteopaat is ook voor hem geweest, maar er was eigenlijk niks aan de hand.
Barbalala, dat ben ik in theorie met je eens. Helaas denkt meneer daar anders over. Die wil dingen doen en met grondwerk en longeren alleen is hij niet tevreden. Dan breekt hij de tent af.. Vandaar de keuze om hem toch maar in te gaan rijden, en sindsdien is hij minder vervelend. Ik doe heel rustig aan en hij krijgt genoeg periodes met rust tussendoor.
BarbaLala schreef:Naar mijn idee hoor je überhaupt nog niet op een 3 jarige te zitten. Gooi dat dier lekker de wei op om paard te zijn en pak hem over een jaar of 2 week op. Hij kent de basis nu en dat is meer dan genoeg voor zijn leeftijd.
Silly1972 schreef:BarbaLala schreef:Naar mijn idee hoor je überhaupt nog niet op een 3 jarige te zitten. Gooi dat dier lekker de wei op om paard te zijn en pak hem over een jaar of 2 week op. Hij kent de basis nu en dat is meer dan genoeg voor zijn leeftijd.
Tegen die tijd zijn de spieren en pezen totaal niet klaar voor het werk en creeer je juist problemen.
Juist nu die in de groei zijn is het beter om ze af en toe te belasten, zodat die sterker worden.
Alleen moet je nu wel opletten dat je niet midden in een groeispurt zit daar hebben ze regelmatig even vakantie nodig nu ze nog jong zijn.
Voor de groei en de geestelijke verwerking.