Graag wil ik jullie voorstellen aan mijn nieuwe verzorgpaard Edje (Edradour). Edje is een 9-jarige dressuurgefokte KWPN merrie. (Zjenghis Khan x Cocktail).
Edje mist wat in de basis. Ik ben op het moment echt bezig om met heel veel ontspanning en rust haar de aanleuning goed en correct aan te leren. Ik moet zeggen dat ze het erg goed doet. Ze gaat echt elke weer vooruit. De aanleuning begint al redelijk constant te worden. Ze vindt het nog moeilijk om op eigen benen te lopen en om beneden te blijven. Als ze eenmaal beneden loopt, open ik mijn handen een klein stukje zodat ze weet dat het goed is om daar te lopen. Daar benden mag ze het ook zelf uitzoeken wat ze doet

Mijn doel is om haar uit te gaan brengen. Ik heb er geen tijd aan vastgebonden. Ik merk vanzelf wel als ze er klaar voor is. Ik gun haar alle tijd die ze nodig heeft. Met mijn vorige verzorgpaard ben ik tot het L1 gekomen met winst en heb wat proeven uit het L2 gereden op oefenwedstrijden.
Mijn verbeterpunten:
- Gelijke teugeldruk proberen te houden. Ik vind dit heel erg lastig. Ik ben in mijn linkerschouder sterker wat op de linkerhand ongunstig is. Afgelopen keer tijdens de les waren er ook wat tranen gevallen vanwege het feit dat het mij heel erg frustreerd. Ik oefen heel hard, maar het duurt gewoon even.
- Hakken naar beneden houden en benen lang maken
- Polsen/ handen niet teveel kantelen.
Ik ben iemand die alles gelijk goed wil doen en die echt aan het paard denkt. Alleen kun je soms niet altijd alles gelijk goed doen.
Ik sta open voor tips, maar houdt het wel leuk!
Deze foto vind ik waanzinnig gaaf door de mooie achtergrond

Ze mag hier nog iets meer zakken en ik mag minder druk op de binnenteugel geven.

Ik vind dit al een heel fijn beeld geven! Ze drukt de rug niet weg en spant de juiste spieren aan.

Hier mag ze ook nog iets meer zakken, maar ook geen verkeerd beeld.

Hier was mijn oortje uitgevallen

Bij deze foto mag ik meer druk geven op de buitenteugel. Anders heb ik straks het probleem dat ze niet op twee teugels loopt.

Hier moet ik mijn hakken meer uitdrukken en mijn handen niet zo kantelen. Edje mag hier nog iets meer zakken

En nog een foto van de knappe dame.

Thanks voor het kijken.