Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
assie schreef:Eerst zorgen dat jij je evenwicht verbetert in de draf.
Want eh... je kunt wel in die galop zitten, maar op een gegeven moment moet je er ook weer uit. Via de draf doorgaans. Dan zit je ook met een evenwichtsprobleem.
Zorg dus eerst dat je in stap en draf heel zeker zit. Dat je jouw evenwicht kunt bewaren. Dan voel je je ook zekerder als je aan gaat galopperen en kun je ook doorpakken zonder druk te zijn met je evenwicht.
Een goede tussenstap om je evenwicht te leren bewaren: met zadel zonder beugels rijden. En dan vooral heel veel doen.
Wat voor tips geeft je instructie? Een zitlesje aan de longe kan ook geen kwaad denk ik.
ViennaDj schreef:assie schreef:Eerst zorgen dat jij je evenwicht verbetert in de draf.
Want eh... je kunt wel in die galop zitten, maar op een gegeven moment moet je er ook weer uit. Via de draf doorgaans. Dan zit je ook met een evenwichtsprobleem.
Zorg dus eerst dat je in stap en draf heel zeker zit. Dat je jouw evenwicht kunt bewaren. Dan voel je je ook zekerder als je aan gaat galopperen en kun je ook doorpakken zonder druk te zijn met je evenwicht.
Een goede tussenstap om je evenwicht te leren bewaren: met zadel zonder beugels rijden. En dan vooral heel veel doen.
Wat voor tips geeft je instructie? Een zitlesje aan de longe kan ook geen kwaad denk ik.
Met zadel zonder beugels rijden kan niet, want ik heb een western zadel. En ik krijg geen les op me eigen paard, want ik rijd geen dressuur op hem of iets. Alleen vrijheidsdressuur lessen met hem. Verders rijd ik op een manege wel dressuur.
Met de draf blijven zitten heb ik geen moeite mee.
mystery1980 schreef:misschien als tussenstap een barebackpad?
Rex_Rolfo schreef:mystery1980 schreef:misschien als tussenstap een barebackpad?
Ik zou zeggen altijd met een barebackpad. Of rijkussen of net hoe je het wilt noemen. Met de zitknobbels in de paardenrug prikken is niet fijn voor het paard. Dat de ruggengraat van het paard eventueel in de menselijke bips prikt heb ik minder moeite mee
Castilja schreef:Ik zou inderdaad een barebackpad als tussenstap nemen, als je er toevallig een hebt liggen of kan lenen.De overgang draf-galop is ook lastig zonder zadel; een paard wat als uitvlucht keihard gaat draven is enorm vervelend uit te zitten. Misschien helpt het om je paard terug te rijden in de draf en dan pas de galophulp te geven? Ik had vroeger altijd dat ik de overgang naar galop ietwat slordig maakte omdat ik 'te graag wilde'; gooide de voorkant los waardoor ik in een soort gekke, snelle draf terecht kwam. Sinds ik mijn paard eerst terug neem in tempo en dan pas de overgang aan geef naar de galop gaat dat veel beter. Misschien makkelijker uit te zitten ook, vandaar dat ik hem even plaats.