De laatste tijd wilt April niet meer in de rechter galop aanspringen. Dit was helemaal in het begin toen ik haar had (sept 2017) ook maar dat had meer te maken met gebrek aan balans/bespiering. Dat is steeds beter geworden en de afgelopen maanden hebben we er weinig tot geen moeite meer mee gehad. Maar nu sinds een paar dagen springt ze niet meer aan in de galop, dit is niet geleidelijk gegaan maar van de ene op de andere dag. De fysio is geweest en heeft haar nagekeken maar kon niks groots vinden, de lendenen zaten wel wat vast dus die heeft ze losgemaakt. Toen na de behandeling aan de longe sprong ze in de rechtergalop aan! Toen nog een aantal keer gelongeerd van de week en ze sprong netjes rechts aan. Nou ging ik vandaag weer rijden, maar ik kreeg haar dus weer niet in de rechtergalop. Ze springt wel aan hoor, alleen gewoon in de linkergalop.
Ik heb al veel dingen geprobeerd zoals: meer op buitenbeen leunen om gewicht van binnenschouder te halen, enorm veel stelling veagen en rechterachterbeen vragen om goed onder te treden, aanspringen op de volte, kleine volte maken voor het aanspringen, binnenteugel losgooien, vanuit de stap, vanuit halt maar ze blijft gewoon links aanspringen. Ik dacht eerst dat het misschien aan mij ligt, omdat ze het tenslotte aan de longeerlijn niet doet. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik van de ene op de andere dag iets anders ben gaan doen in mijn houding. Wel zou het goed te maken kunnen hebben met dat ze moeite heeft met balans vinden met mijn gewicht er ook bij. Ze is verder goed aan het been en reageert op kleine hulpen.
Ik vroeg me af of jullie deze situatie misschien herkennen en misschien tips hebben?
Ze is overigens wel lekker soepel in dr lijf, stelling neemt ze mooi aan, schouderbinnenwaarts pakt ze goed op, wijken gaat zonder moeite en dit allemaal beide kanten op.
Oh en om verwarring te voorkomen, ik heb goede begeleiding, ik heb les van een goede instructeur, ik krijg privéles van de fysiotherapeute dus zodra ik iets raars voel word ze meteen helemaal nagelopen, en ik krijg om de week springles van een ervaren instructrice.
Op dit moment doe ik op advies van de fysio elke dag (liefst na trainen als de spieren warm zijn) haar nek en benen rekken.
Alvast bedankt! Groetjes.