Ik zit even met een dingetje.. ik heb 4 maanden geleden mijn eerste paard gekocht. Een friese ruin van 12 jaar. Toen ik hem kocht had hij totaal geen conditie, nu zijn we dat aan het opbouwen met om de dag lessen en t gaat super goed. Ik zit alleen met iets. Ik heb hem gekocht omdat ik erg onzeker ben en snel angstig, in die 4 maanden heb ik dat nog geen 1 keer bij hem gehad en ben totaal niet angstig op hem. Alleen nu begint hij dus een beetje spoken te zien, ineens gaat zn nek omhoog en de oren naar voren tijdens de lessen, hij is er 1 keer vandoor geschoten en toen piepte hij heel hard, en gingen zn oren helemaal naar voren. Net tijdens t longeren vondtie ineens alles spannend, keihard galopperen, bokken, piepen en ik kreeg hem amper gestopt.. kan dit aan mijzelf liggen? Dat ik de zenuwen op hem overbreng? Is dat er nog uit te krijgen? Of is hij mij nu aan t uittesten? Wie heeft hier ervaring mee? Ik rijd hem samen met mijn beste vriendin..
P.s. ik weet nog niet goed hoe deze site werkt dus excusus als ik het in een verkeerd forum heb geplaatst