Laatst had ik al een topic over het doorgaloperen wat ze verdomde... (ze viel terug na 3 passen en ik vroeg on tips in dat topic).
Nu heb ik een nieuw probleem vz tinker heeft rodeorijden ontdekt en ze vindt het hartstikke leuk... ze scheurt met een megasnelle galop en al bokkend de bak door en is niet meer te houden.
Al met de eigenaar overlegd en die zei dat ik "haar moest aanpakken" de dierenarts is al geweest en ze heeft geen pijn etc (DA is gekomen omdat ze niet wou galoperen en we dachten aan pijn ofzo) het zadel past ook goed (ervaren persoon heeft gekeken).
Het idiote gedrag heeft ze nu als een paar dagen op rij laten zien en het wordt steeds erger en heftiger

Ze gaat pas klooien als ik meer dingen ga vragen van haar vooral overgangen vindt ze minder dan gaan de oren plat en klem ik mn beide handen aan t zadel en daar gaan we weer...
Ik geef nu wel sportbrok sinds 2 weken 0.5kg per dag. Volgens de eigenaar zou ze dan meer energie krijgen(eerst at ze alleen hooi).
Lijkt me sterk dat het hier aan ligt.
ik heb haar vandaag na haar laatste bokpartij in de bak afgezadeld en hoofdstel uitgedaan en heb snel 2 hindernisjes van 0.5meter opgebouwd(ligt altijd wel balken etc in de bak) en haar maar losgelaten... als een gek 10min nonstop racen en gek doen.
Als je die pony zou zien zou je denken aan een 3 jarige hengst

Heeft ze besloten dat ze nog puber is ofzo...
Mensen advies is welkom !!! Om deze "puber" weer in het gareel te krijgen....