Ik ben nieuw hier.
In september heb ik mijn 1e B wedstrijd en ik ben al proefjes aan het oefenen. Nu ben ik erachter dat mijn verzorgpaard (een vrij lompe tinker) het galoperen lastig vindt. Ze springt altijd in de goede galop aan begrijpt mijn hulpen maar ze galopeerd niet "door" na drie galopsprongen valt ze terug in draf.
Zelf ben ik best wel een groentje qua rijden maar ik ken de gangen en achterwaarts

Mijn vraag is nu, hoe laat ik mijn vzpaardje doorgaloperen en niet steeds terugvallen? Ze doet ook 1 drafpas 1 galopsprong om en om zeg maar...
Gister wel doorgezet en veel been gegeven en er later een zweepje bijgepakt (niet als een idioot paard geschopt en gemept!!!) Haar erg voorwaarts geprobeerd te houden maar dat resulteerde in platte oren en bokken tot het punt dat ik er naast lag...
Paard is qua karakter vrij lui en eten is heilig maar ze is wel erg lief. Haar bouw is enorm lomp. Dit paard heeft jaren voor de kar gestaan en rijdt sinds 3 jaar pas onder het zadel. Ze is eigenlijk toen pas onder het zadel ingereden en heeft bij vorige ruiters ook moeilijk gedaan in galop... bokken en steeds weer terugvallen in draf...
Help!
Wie o wie heeft goede raad!
(In mijn vorig topic over mok stond dat de veears zou komen veearts heeft mijtbehandeking gegeven en alles is nu weg het was dus mijt..)