XYaraaX schreef:Hoi!
Ik ben met het paardje dat ik rijd het wijken aan het aanleren. Opzich doet zij het aardig, al rent zij soms nog onder mij uit omdat zij het lastig vindt(door een trucje van de instructrice om dan juist been te geven is dit bijna opgelost). Nu is er een ander probleem opgekomen; het niet genoeg scharen van het binnenachterbeen! Hoe spreek ik dit been meer aan en hoe zorg ik dat zij achter beter gaat scharen? (Ja ik heb hulp maar wat tips van jullie om aan mijn instructrice voor te stellen kan geen kwaad in mijn opzicht!)
Citaat:
Ik snap je verwarring, het beengeven is een eenmalig iets. Zodra zij begint te lopen omdat zij het moeilijk vind luistert zij eigenlijk niet meer goed naar mijn hulp om te vertragen.
[/quote]
...wat mij betreft zijn plm alle hulpen iets 'eenmaligs' - ik vroeg me af wat toch de zin was van het trucje.
En wat je schrijft klinkt mij in de oren als balansverlies: 'tempo maken omdat het moeilijk is'.
Dat is niet direct de bedoeling, maar geen ongehoorzaamheid.
Aan de orde is dan: je dier helpen weer in balans te komen.
Dat kan natuurlijk op allerlei manieren. De halve ophouding, maar het tegenovergestelde valt ook te proberen ("extra gas"), kortere stukjes wijken, of zigzaggen.