Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyzutu2 schreef:Het klinkt eerlijk gezegd als een term die iemand heeft verzonnen omdat die interessanter klinkt dan 'correcte zit'.
Ook maakt bitloos of gymnastiseren niets uit voor het lichtrijden of doorzitten. Jouw manier klinkt als uitgangshouding prima. Afhankelijk van het paard helpt het sommigen als je je heupen actief stiller houdt (bijvoorbeeld als het paard nog zwalkerig/hypermobiel is) of juist wat nadrukkelijker meebeweegt (bijvoorbeeld om meer ruggebruik te vragen), maar een stil bovenlichaam boven een meebewegend en meeverend bekken is een prima basis.
Carl123 schreef:Als mijn paard zijn linker achterbeen onder brengt, dan gaat/zakt/rolt mijn linkerheup ook naar beneden.
Die lesgever zegt dat dit verkeerd is, dat je tegenovergesteld moet zitten en niet 'meezakken'
Hoppit schreef:1) superinteressante vraagstelling
2) goede uitleg
Dank dus beiden
Heb net twee lessen centered riding achter de rug waar ze toevallig ook kwam met dat achteruitfietsen. Ons rijden in de bak schiet echt voor geen meter op omdat ik slecht zit/slechte gewoonten heb. Sinds ik me dus wat bewuster ben van die schommeling (en daar dus wat meer op focus ), zit ik al stukken beter.