Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cioccolato schreef:Kun je niet in de les zonder beugels rijdrn? Of een stukje van de les besteden aan zit. Leuke afwisseling.
Ik zat teveel achterover gekanteld. Eerst bekken kantelen en toen kwamen mn benen wel weer. In stappen denken en vooral intensief ermee bezig gaan heeft mij geholpen
Morganlefay schreef:Een gekanteld bekken is geen rijtechnisch probleem maar een anatomie issue.
Oplossing is om standaard ver van dressuur zadels met een diepe zit te blijven. Deze dwingen je namelijk in een bepaalde houding wat bij mensen met een gekanteld bekken veel pijn en ongemak gaat geven.
Zitlessen gaan echt niet de oplossing worden.
Welke oplossing? een zadel wat zowel voor jouw het juiste zitcomfort geeft en ook voor het paard.
Vlakke dressuurzadels of een springzadel zijn een goed begin.
pienx schreef:Hoi,
Ik heb een beetje een stom probleem, ik rijd te veel met mijn bekken voorover waardoor ik teveel op mijn kruis rijd wat 1: pijn doet, en 2 het doorzitten onder andere veel moeilijker maakt.
In galop ga ik gek genoeg wel goed zitten op m'n zitbeenknobbels, vooral in draf heb ik het probleem.
Citaat:Wat er gebeurd als ik mijn bekken naar achter kantel, is dat ik mijn benen niet meer zo goed lang het paard kan houden, dan gaan ze automatisch een beetje van het paard af..
Heeft iemand tips behalve zitlessen ( daar zit ik op te wachten want mijn manege heeft ze momenteel niet)...
Dankjewel alvast!!