Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine1990 schreef:Hebben heel veel merries hoor...
Zwaar irritant... Maar ze vinden het gewoon wel lekker dat je dan been geeft...Gaan ze rustig van genieten
![]()
Moet zeggen, vind het wel wat raar dat zoiets nieuw is voor een instructeur...
Weidebloem schreef:Ja, bekend beeld! Mijn merrie heeft het niet zo extreem, maar 1 dag bij hevige hengstigheid vind ze mijn been alleen maar lekker en is niet vooruit te branden. Ik stap dan ook gewoon af, heeft geen zin om dan te gaan rijden. Mocht je merrie er erg last van hebben zijn er genoeg supplementen op de markt om de scherpte van de hengstigheid eraf te halen.
trysteffy schreef:Misschien heel stom maar aangezien ik gewoon ruinen ben gewent en nooit echt met een merrie heb gewerkt.
Hoevaak en hoelang zijn ze hengstig? Want dan kan ik er rekening mee houden.
Sizzle schreef:Dat lijkt me gewoon hengstig inderdaad.
Je kan voor de vriendelijke optie gaan en je paard iedere 3 weken enkele dagen pauze geven, echter ben ik meer van de ‚sexen doe je maar in je vrije tijd‘. Als je je een jong paard meteen vanaf de eerste hebgstigheid duidelijk maakt dat het ongewenst gedrag is tijdens het werk dan heb je er daarna eigenlijk zelden nog problemen mee.
Diddykong schreef:Longeerzweep kan nog wel eens het beste werken, dat is een drijfhulp die ze niet "lekker" vindt. Ik hoop voor jou dat consequent eruit rijden kan helpen. De mijne is wel heel extreem, dat laat zich niet eruit rijden. Sterker nog ik kan mijn zweep bij wijze van stuk slaan, gaat ze alleen maar langzamer. Maar als ze hengstig is, wil ze ook niet echt meer eten, en soms krijg je haar dr stal niet uit, zo daas is ze. Terwijl het altijd haantje de voorste is. Daarom regumate, want ze zet ook haar hele rug vast omdat ze maar blijft plassen. Maar gelukkig zijn alle andere merries die ik reed nooit zo extreem geweest