Op zaterdag reden we 193 en 194 en werden we tweede en derde (van de 22!) . Ik was al naar huis gegaan toen mijn moeder me belde om me te feliciteren. Ik vroeg haar waarmee eigenlijk, toen zei ze dus dat ik twee prijzen had gewonnen. Wow, hoe cool!
Op zondag reden we 201 en 185,5 en werd ik de eerste proef eerste! (Ook van de 22). Ik heb nog steeds een grijns op mijn gezicht.
De jury van proef 1 gaf de eerste dag wel aan dat hij geen hoge cijfers kon geven voor zijn gangen. Ik zei hem dat ik dat ook logisch (en terecht!) vond, maar dat we (instructrice en ik) gewoon proberen het beste eruit te halen. Ik had nooit verwacht zulke hoge punten te rijden en ik ben dan ook super mega trots! Wat een heerlijk weekend

Dantes is trouwens een bijna 11 jarige andalusier (PRE) ruin. Het is mijn verzorgpaard en ik rijd hem intussen al ruim vier jaar. Hij heeft, zoals de meeste spanjaarden, genoeg ellende meegemaakt en is altijd erg gespannen geweest. Hij heeft tegenwoordig de opleiding tot manegepony afgerond en is zo mak als een lammetje. Ik neem hem overal zelf mee naartoe en hij is overal braaf en nieuwsgierig.
Hieronder wat foto’s van zowel de proef als de training van vandaag.
[1]Dit zijn wij! Dag een, nog nietsvermoedend.
[2]Draf. Op zich best tevreden maar ik moet meer rechtop zitten en hem iets minder laten duiken.

[3] Idem

[4]

En de training. We scoren altijd hoge punten op halsstrekken, dat doet hij heel mooi.
[5] En tevreden over m’n zit!

[6] “Wil de ruiter nog heel even rechtop blijven zitten?”

[7] Pasje verruimen. Verruimen zit gewoon niet echt in zijn bloed, maar ik vind de horizontale balans wel mooi.

[8] Toch nog een behoorlijk ruime pas! Ik geniet

[9] Galop. Ik denk dat als ik rechter op ga zitten, hij ook minder op de voorhand komt.

[10] We gaan omhoog! Wow!

[11] Galop iets sluiten. Als ik iets moeilijk vind kruip ik in elkaar, daar moet ik echt meer voor waken.

[12] En nog even in verlichte zit galopperen, heerlijk. Jammer dat hij net wat te diep gaat.

[13]

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar!