Hij is de laatste tijd ook gewoon super energiek, alles is eng (gaat nu wel beter) loopt over zijn eigen tempo heen en bokt dus ontzettend.
Nu heb ik dus uitgevonden dat longeren voor het rijden zuper goed werkt, hij bokt niet meer, loopt keurig op tempo, kan zich veel beter concentreren en doet gewoon meer zijn best. Natuurlijk hardstikke fijn, maar ik heb niet altijd de tijd om hem eerst te longeren. Nou zou je denken dat hij het na een paar keer wel leert, dus ik gisteren vol goede moed opstappen en weg rijden. En toen begon het gedonker alweer
. In de zomer heeft hij hier helemaal geen last van gehad
.Ik dacht dat hij misschien te veel voer kreeg, 1, 1, 1. Heb ik heb hem nu dus op ½, 1, 1 gezet, maar ik merk geen verschil. Hij krijgt wel prestatiebrok, dus dat zit wel vol met energie. Zou er nog meer af moeten? Het is een pony (draver, dus zeer gevoelig voor energie
) van 1.51m. Hij krijgt ook 2 keer per dag een flinke pluk kuilgras.Overigens is er helemaal niks met zijn rug aan de hand. Dat is allemaal 2 weken geleden na gekeken en hen toen meteen een nieuw zadel gekocht die op maat gemaakt is. Dat is het dus niet.
Wat kan ik dus doen als ik geen tijd heb om te longeren voor het rijden?