Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine1990 schreef:Ik lees even mee... Die van mij heeft ook 3 maanden vakantie gehad.
Ben zelf sinds gisteren begonnen met gewoon longeren aan het halster (hij heeft een paddock op stenen en is niet zo van het vliegen als hij los staat, aan de lijn doet hij dat wel). Volgende week ga ik beginnen met longeren met bijzet, nog niet helemaal uit over wat voor bijzet ik ga gebruiken. (gewoon touwtjes naar smaak vastknopen of concord longe, ik neig naar het laatste)
Daarna stap ik zelf ook weer op, en gewoon rijden op gevoel. Hij is Z1 geklasseerd, dus ik ga eerst voor lekker los maken onder het zadel en spieropbouw. Lekker lang en laag, scherp aan het been. En van daaruit uitbouwen.
Nana_x0x schreef:ik zou sowieso eerst eens longeren gwn aan het halster. Dit om de dag. komt hij op de weide? als hij veel op de weide gelopen heeft is hij wel al goed in beweging gebleven.
Na het longeren met het halster kan je eens met een hoofdstel longeren en mss met dubbele lijnen?
je kan ook eens rustig gaan wandelen als je paard hier braaf genoeg voor is;) altijd een leuke afwisseling!