Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lizzyy schreef:Ik zou haar gewoon lekker laten tutten en knuffelen. Als ze aangeeft bang te zijn moet je dat respecteren en niet gaan forceren. Pas als ze aangeeft er weer een keer op. En anders een keer een lesje op een manegepony
Sanned schreef:Ik denk dat het verstandig is om haar eerst op een andere pony weer wat vetrouwen in het rijden op te laten doen. Een nare val is voor zo'n jong meisje niet niks, het is heel normaal dat ze nu bang is en meestal gaat dat met wat tijd ook echt wel weer over. Laat haar op een brave (en misschien wat kleinere) pony weer zelfvertrouwen krijgen. Daarnaast kan je misschien een aantal keer zelf op je tinker rijden met haar er bij, zodat ze ziet dat ze nu weer braaf is. En leg aan je dochter uit waarom je merrie zo deed en waarom ze dat nu niet meer zal doen. Praat sowieso met je dochter over wat er gebeurd is en waarom ze nu bang is. Het helpt om kinderen hun angst uit te laten spreken.
Geef het wat tijd. Mijn ervaring met jonge manegeruitertjes is dat de meesten na een paar weken wel weer over hun angst heen zijn en dan ook weer op de betreffende pony durven te rijden.
sharoncaith schreef:Sanned schreef:Ik denk dat het verstandig is om haar eerst op een andere pony weer wat vetrouwen in het rijden op te laten doen. Een nare val is voor zo'n jong meisje niet niks, het is heel normaal dat ze nu bang is en meestal gaat dat met wat tijd ook echt wel weer over. Laat haar op een brave (en misschien wat kleinere) pony weer zelfvertrouwen krijgen. Daarnaast kan je misschien een aantal keer zelf op je tinker rijden met haar er bij, zodat ze ziet dat ze nu weer braaf is. En leg aan je dochter uit waarom je merrie zo deed en waarom ze dat nu niet meer zal doen. Praat sowieso met je dochter over wat er gebeurd is en waarom ze nu bang is. Het helpt om kinderen hun angst uit te laten spreken.
Geef het wat tijd. Mijn ervaring met jonge manegeruitertjes is dat de meesten na een paar weken wel weer over hun angst heen zijn en dan ook weer op de betreffende pony durven te rijden.
ze rijd de laatste tijd wel eens op andere paarden en ponys. jong oud klein groot en dat vindt ze fantastisch. en gaat prima. alleen op haar tinker durft ze echt totaal niet. ze hoeft van mij niet te rijden maar ze wilt zelf heel erg graag weer rijden op de tinker en gewoon weer nee kunnen doen met der vriendinnetjes. dus de angst om te rijden is er totaal niet maar wel de dood angst met de tinker.. zelf al aantal keer gereden waar ze bij was en dan zie je der wel lachen en goed kijken naar erop is een no go. knuffelen tutten voeren niets is een probleem dus is geen angst voor paard. maar angst voor erop
sharoncaith schreef:ze rijd de laatste tijd wel eens op andere paarden en ponys. jong oud klein groot en dat vindt ze fantastisch. en gaat prima. alleen op haar tinker durft ze echt totaal niet. ze hoeft van mij niet te rijden maar ze wilt zelf heel erg graag weer rijden op de tinker en gewoon weer nee kunnen doen met der vriendinnetjes. dus de angst om te rijden is er totaal niet maar wel de dood angst met de tinker.. zelf al aantal keer gereden waar ze bij was en dan zie je der wel lachen en goed kijken naar erop is een no go. knuffelen tutten voeren niets is een probleem dus is geen angst voor paard. maar angst voor erop