ik hoop dat dit topic hier goed staat,
ik heb een jaar geleden springangst opgedaan, en mijn doel is er dit jaar vanaf te komen (toch deels)
ik probeer nu elke keer als ik rijd een balkje te rijden, want daar heb ik ook schrik voor. dat begint nu goed te gaan
wel alleen nog in stap en draf. ik zou morgen graag proberen om er in galop over te gaan... maar vorig jaar ging het daar ook weer mis en sprong hij er echt over en was niet mee,werd gecatpulteerd en daar lag ik dan... ook schrik van balken gekregen
heb dan in de zomer nog eens geprobeerd in galop en toen werd ik weer gecatapulteerd (ben wel blijven zitten) omdat hij een pas extra nam. hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet gebeurd?
mijn vriendin gaat er zondag mee springen, we gaan niet hoog springen.
we willen hem eerst leren om na de sprong niet te gaan lopen maar hoe voorkomen we dit?
zijn er bepaalde oefeningen voor?
oefeningen om mee met de sprong te zijn mag ook gezegd worden!
LES NEMEN IS GEEN OPTIE OMDAT IK HET AL EENS GEDAAN HEB EN NIET EENS OVER EEN BALK BEN GEWEEST
dus is wat geld verspilling vind ik
mijn vriendin helpt me er wel mee omdat ze mij helemaal snapt omdat ze 2 jaar geleden het zelfde heeft voor gehad
en het "springen" begint nu wat te kriebelen bij mij! proficiat als je heel de tekst hebt gelezen
voor diegene me helpen albast bedankt!

maar iedereen raad het me af, want als ze dan weigeren zoals je zegt lig je er af ...