Ik heb een probleem... Misschien is er iemand die DE tip voor me heeft. Ik krijg gewoon les, in een groep en privé, maar ik ben opzoek naar ervaringen en tips van anderen.
We hebben al van alles geprobeerd om het beter te maken, maar het lijkt als of we een soort schijn vooruitgang boeken in het rijden. Ze is ook al nagekeken en behandeld door een holistisch dierenarts, gaat gewoon naar de tandarts en hoefsmid etc. Waar ze nu nog last van heeft is haar atlas en haar rechter SI gewricht. Dat heeft zeker met het probleem te maken, maar ik wil het tijdens het rijden ook beter doen zodat het haar helpt.
Talitha is een Trakehner merrie van 19 jaar en best wel stijf haha. Dat is al probleem 1, het duurt 45 tot 55 min voordat ze goed is opgewarmd/los en dat ik fijn met haar kan rijden omdat ze zo stijf is. Daarbij kan ik alleen vr, za en zo met haar aan de slag. Op woensdag geeft de eigenaar haar wat beweging.
Het grootste probleem is dat ze best wel tegen de hand is, ze probeert onder het echte werken uit te komen door haar rug weg te drukken, ze draait haar hals naar links en maakt een rare knik naar rechts vlak achter haar hoofd op de rechterhand (dat is haar meest stijve kant). Naar mijn idee komt dit door de pijn in de atlas en SI gewricht maar buit ze het ook uit en gebruikt het als een soort trucje. (En nogmaals, daar wordt ze ook voor behandeld en dit heeft zeker effect, maar ik wil het ook zo goed en los mogelijk maken tijdens het rijden) Op de rechterhand buigt ze moeilijk in en gebruikt haar achterbeen beide kanten op te weinig.
Ik heb net al gezocht maar ik heb geen foto of filmpjes waar het duidelijk op te zien is. Maar ik hoop dat iemand een paar goede tips heeft