Jordy heeft iets nieuws.
Hij is nu eindelijk braaf in de bak, in het begin van was hij constant als een dolle aan het rondrennen. Maar nu heeft hij dus besloten om dan maar langzaam te gaan lopen, op het irritante af.
Ik moet nu echt stevig inkomen met mijn been wil ik een snelle reactie krijgen, terwijl hij eerst altijd gelijk weg was bij de minste kuitdruk.
Maar op stevig been eraan, begint hij vaak te piepen, springt de lucht in, en pas als ik dan weer been geef krijg ik reactie.
Spoortje geprobeert (en dan echt ieniemienie knopspoortje), nog hardere piep+bok, even voorwaarts, maar hij valt al snel weer terug in tempo.
De oplossing zou dus zijn een zweepje. 1 probleem.... Ik kan met een zweepje in mijn hand niet eens opstijgen, tenzij iemand hem vasthoud. Laat diegene hem dan los is er geen land meer mee te bezeilen, constant vluchten, rennen, en kop erop.
Als ik eerst opstap en iemand me daarna een zweepje aangeeft, hupst hij eerst met grote sprongen opzij, om als ik het zweepje eenmaal heb weg te schieten, en een rem is dan moelijk te vinden.
Een tik geven is helemaal een drama, of ik vlieg de hele bak door (hij rent dan echt zonder te kijken), of ik krijg eerst een rodeo om daarna de hele bak door te gaan.
Ik krijg er dus reactie op, maar dan wel zo dat die zijn hele doel voorbij schiet....
Iemand goede tips om hem aan een zweepje te laten wennen? (gewoon erop gaan zitten en stug volhouden werkt niet)
Of misschien een andere suggestie?