Onrustig been: voet uit beugel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Onrustig been: voet uit beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 10:53

Ik wist niet hoe ik mijn titel beter kon omschrijven. Volgende is het geval. Ik heb zelf twee pony's en daar men ik mee. Kan ik niet op rijden. Toch vind ik het zo nu en dan leuk om ook onder het zadel te rijden dus als ik in Noordwijk ben (waar we een huisje hebben) ga ik vaak op strandrit. Vroeger heb ik lessen gereden, tijdje ook zelf buiterritten begeleid en in de afgelopen 20 jaar voornamelijk af en toe een ritje recreatief. Zeker geen topruiter dus.
Nu heb ik altijd een probleem met mijn rechterbeen. Ik glij vaak uit de beugel, hij zwaait soms zomaar alle kanten op en daardoor heb ik ook een slecht evenwicht. Ik heb altijd het gevoel dat mijn beugels te lang zijn vooral aan mijn rechterkant. Iets korter lost het probleem met het been wel op maar dat werkt weer niet goed met het lichtrijden. Ik ben al gewisseld van rijbroek en rij nu met chaps ipv laarzen wat wel iets heeft geholpen.
Wie heeft er nog tips voor mij? Lessen in de bak rijden wil ik niet doen. Ik wil puur lekker recreatief naar buiten.

lnvdh

Re: Onrustig been: voet uit beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:58

als je het aandurft je voeten uit de beugels halen dan geef je jezelf een zitles. ws is je balans nog niet goed. buitenzijden is sowieso lastiger ivm de hobbels en bobbels dus mss is het toch een idee om in de bak te proberen.. en ja verder... veel km maken dan komt het vanzelf

Heleennn

Re: Onrustig been: voet uit beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:22

Ga eens zonder beugels rijden, waarschijnlijk trek je je rechterbeen omhoog doordat je een knik naar links maakt met je rechterheup. Daardoor zakt natuurlijk alles de andere kant op. Probeer daar eens bewust op te letten, dan gaat het vaak al meteen wat beter.