Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XYaraaX schreef:Hey bokkers!
Vandaag heb ik een klein b-ponytje gereden die net "ingereden" is! Ze kent sturen en de beenhulpen maar stelling en buigen (of uberhaupt hoeken doorlopen) nog niet. Ze hebben gevraagd of ik dr op wil rijden en dat gaat prima alleen ik blijf struggles hebben met de stelling. Heb ik een volte linksom dan is haar hoofd rechtsom (om het maar even plat te noemen). Door je teugel aan te leggen of naar binnen te vragen (samen met je been) gaat ze alleen maar naar binnenlopen met haar hoofd nog steeds naar buiten. Verder volgt ze de hand ook nog lang niet. (Ze trekt ((denk ik)) zo omdat haar 5 maanden oude veulen aan de andere kant staat, er is geen mogelijkheid zodat zij hem niet ziet helaas) ze is 3,5 maar heel braaf. Hoe krijg ik die stelling goed en uiteindelijk ook die buiging/nageeflijkheid? Zodra ik van achter naar voor vraag gaat ze alleen maar tegenwerken. Ik dacht aan een halsverlenger? (Zijn die er voor een b-pony trouwens). Ik hoop op antwoorden die duidelijk zijn☺ heb je zelf een paard dat zo doet of deed en wat doe jij eraan?
Groetjes!
MiCasa schreef:Je kan natuurlijk niet verwachten van een jonge net beleerde pony dat deze in stelling en lengtebuiging kan lopen.
Tevens zou je ook grondwerkoefeningen kunnen doen om haar te laten rekken en strekken.
Dat ze zo door de bochten heen gaat is eigenlijk niet raar.
Aan de ene kant van zijn lichaam zijn de spieren korter dan aan de andere kant.
Je zou hier ook mee kunnen werken door grondwerkoefeningen waarbij je doelgericht werkt aan het strekken en rekken van de spieren.
Succes!