Hoi Bokkers!
Sinds bijna 2,5 jaar rijd ik 2 keer per week een Friese merrie, Lette, bij.
We hebben ups en downs gekend, en nu gaat het eigenlijk heel goed.
Lette is van nature best flegmatiek en hier hebben we ontzettend hard aan gewerkt, momenteel kunnen we actief rijden inclusief actief achterbeen. Een hele spectaculaire midden/uitgestrekte draf is nog steeds hoog gegrepen, maar ben al tevreden.
Mede hierdoor rijden we sinds kort ook steeds meer richting oprichting en dit pakt ze heel goed op.
Mede door dit alles gaat wijken en op 1 hand schouderbinnenwaarts en travers steeds beter. Ik heb chronische bekken instabiliteit en merk dit met zijgangen waar ik met mn linkerbeen door moet komen steeds erger. Lette gaat er tegenin hangen, met mn rechterbeen doe ik prik-prik-prik maar met mn linkerbeen lukt dit gewoon niet (voldoende) en is het meer steeds druk uitoefenen waar Lette dan weer tegenaan gaat hangen waardoor we teveel buiging en te weinig schouder/achterhand hebben.
Ontzettend jammer natuurlijk en ik ben op zoek naar tips. We hebben wekelijks les van een goede instructrice, maar die is niet bekend met bekkeninstabiliteit dus die weet helaas niet wat ik voel en merk...