Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sill____ schreef:Hallo,,
Wat leuk dat je mijn topic geopend hebt. Sinds kort ben ik trotse eigenaar van mijn eerste eigen haflinger pony!!!! Hij is 5,5 jaar en sinds pak em beed 2 maand onder het zadel. Hij pakt alles heel braaf op en loopt al best netjes zijn rondjes.
Nou heeft hij erg veel moeite met de galop en zoekt hierbij veel steun van de bakrand. Zo veel dat hij zich soms bijna laat vallen en net op tijd bij kan zetten om te blijven staan. Nou zijn we op advies van mijn instrecteur gestart met longeren in een afgezette volte in de bak met touwtjes als trainings middel. Dit om hem wat sterker te maken, en om te voorkomen dat er angst of haat naar het rijden gaat ontstaan voor het dier. Het is namelijk nu ook zo dat hoe meer hij zo gaat lopen als hij moet, hij de wand nu ook nodig heeft in draf. Soms wil hij er liever niet van wijken en stormt mooi door naar het einde van langezeide om daar tegen de hoek van de korte zeide aan te vallen. Nou ben ik van de touwtjes geen voorstander en daarom wil ik hierover jullie mening vragen. Tevens pakt hij dit wel goed op en neemt al geen paaltjes meer mee
Ook wil ik jullie graag om rijtechnische tips vragen, die mijn probleem mogelijk zullen kunnen verbeteren.
Dank julliewel voor het lezen,,
Silvia