NienkeV1994 schreef:Volgens mij is dit een 'trainingsmethode' die vroeger(?) bij Tenessee Walking Horses gebruikt werd, maar voor zover ik er iets van weet is het absoluut niet paardvriendelijk
Je vergist je, jij bedoelt 'sorrel' ook wel 'sorring'. Hierbij brengen ze vaak een chemische stof direct aan op de onderbenen van een paard, om deze direct luchtdicht af te sluiten met lagen folie en/of tape. Dat laten ze vervolgens lange tijd zitten, wat dus enorm pijnlijk voor het paard is.
Vervolgens gaat met die paarden op enorm hoge, zware en scheve 'schoenen' zetten. Om het af te maken gaat de folie v.d. benen en komen daarvoor in de plaats metalen kettingen. Ten slotte mag het paard gaan lopen, wat er uiteraard anders uitziet dan zonder al de voorgenoemde stappen.
Sommige mensen bedenken de vreemdste dingen, ik heb hier geloof ik jaren terug eens een topic over geopend, moet terug te vinden zijn.
On-topic, op sommige stallen gebruiken, in mijn ervaring voornamelijk dressuur ruiters, soms ook kettingen om zo voor meer expressie in de (voor)benen te zorgen.