Paardrijden in combinatie met yoga

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

Paardrijden in combinatie met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 00:48

Dag bokkers,

Sinds een paar weken doe ik naast krachttraining + cardio in de sportschool en paardrijden ook yoga.
Nu heb ik ooit gehoord dat sommige sporten niet goed samen gaan met paardrijden, en ik vroeg me af hoe dat met yoga in combinatie met rijden zit.

Mijn vraag is dus: werkt yoga het paardrijden tegen (of is het juist goed voor de houding en zit?) en zijn er bokkers die ervaring hebben met deze combi, zo ja, wat merk je hier dan van?

Alvast bedankt! :)

Groet,

Jolijn

MiCasa

Re: Paardrijden in combinatie met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 04:49

Ik heb een tijd yoga gedaan en het heeft mij alleen maar geholpen tijdens het rijden. Ik werd er zelf soepeler van en sterker niet alleen fysiek, ook mentaal.
Voor mij niets meer dan pluspunten!

Euh behalve dat ik na een yogatraining zo'n last hsd van mijn spieren dat ik het paard niet eens meer op kwam.. Maar dat heeft te maken met mijn stijfheid :D

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 05:04

Ik vind yoga juist helpen met rijden. Beter balans, beter postuur en overall soepeler

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 05:07

Ja, het helpt inderdaad om je lijf soepeler en beter in balans te maken. Er bestaat zelfs "yoga for equestrians" :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 06:52

Kan zeker! Yoga maakt je soepeler en je spieren langer, alleen maar voordelen voor het rijden!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 09:32

Aha, super om te horen! Dan ga ik er lekker mee door. :D Dank jullie wel!

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:51

Ik vind het een heel fijne combinatie! Ik leer bij yoga heel bewust bepaalde spieren aan te spannen en anderen los te laten. Ik wordt me dus veel bewuster van de mogelijkheid op spanning los te laten of juist op te bouwen. Daarnaast merk ik dat ik rechter wordt (en ik hoop dat ik daarmee mijn paard minder in zijn scheefheid duw).

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:53

Yoga werkt voor mij ook goed!
En het trainen van mijn buikspieren. Merkte dat ik dan ook beter/meer gebalanceerd in het zadel zat

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:53

balli schreef:
Ik vind het een heel fijne combinatie! Ik leer bij yoga heel bewust bepaalde spieren aan te spannen en anderen los te laten. Ik wordt me dus veel bewuster van de mogelijkheid op spanning los te laten of juist op te bouwen. Daarnaast merk ik dat ik rechter wordt (en ik hoop dat ik daarmee mijn paard minder in zijn scheefheid duw).

Dit. Yoga is eigenlijk een soort rechtrichten voor mensen. Het is leuk om niet alleen je paard leniger en rechter te maken maar ook jezelf. Als combinatie kun je dan samen een stuk fijner bewegen.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:23

Hele mooie combinatie
Er zijn zelfs boeken en dvd's over yoga op het paard :)