Fries niet door maar over sprongen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tessawiers

Fries niet door maar over sprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 16:42

Hoi :)
Heb rondgekeken en ben deze topic niet tegen gekomen dus als dit al bestaat dan sorry, maar heb een klein probleem met mijn friesje. Hij houdt veel van bosritten en begint steeds beter in de bak te rijden, dus ik dacht laat ik een beetje beginnen met springen.

In het bos springt hij altijd over takken en zelfs best hoge boomstammen heen, hij kan dus wel gewoon goed springen. In de bak loopt hij braaf over de balkjes heen maar zo snel ik er een kruisje of andere hogere sprong(nog steeds heel laag) van maak loopt hij er gewoon dwars doorheen. Ik weet niet wat ik moet doen om hem te laten begrijpen dat hij er OVER heen moet... gewoon het springen opgeven? -O- Vind het zo jammer want met bosritten lijkt hij het springen heel leuk te vinden en dan hebben we ook wat afwisseling in de bak. Iemand tips?

Wiskey1

Re: Fries niet door maar over sprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:46

Hoger zetten? Mijn oude pony liet gewoon dr benen hangen zodra er een mini kruisje stond, maar zodra het hoger werd, deed ze dr best. En anders eens vrij laten springen? Dan kan hij het zelf uitzoeken

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:57

Hoger zetten zou ik niet doen. Voor het zelfde geld bezeert het paard zich...

Ik zou echt toch beginnen met meer balkjes draven. Zich er van bewust laten maken waar hij zijn benen neerzet. En dan niet alleen maar de standaard balkjes achter elkaar, ook een keer gewoon een aantal random door de bak heen, zodat hij weet dat hij er in welke situatie dan ook overheen moet.

Probeer ook eens tussen 2 staanders een balkje op de grond te leggen. Als ie daar een paar keer overheen gegaan is maak je er een steiltje van op het laagste gaatje. Kijken of ie het dan wel doet ;)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:57

Of een keer een zeiltje erover heen leggen zodat het er uit ziet als een vaste hindernis. Hoger zetten kan inderdaad ook zomaar helpen, dat hij nu het kruisje de voeten optillen niet waard vind :+

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:06

Ik reed een tijdje ook een fries die bij te lage sprongetjes er gewoon overheen wilde draven waardoor ze ook dwars door de sprong ging. Pas als ik de sprong wat hoger deed ging ze springen ipv proberen er over(door) heen te draven.