even de situatie schetsen!
basically heb ik een hele lange tijd onwetend met een fout zadel gereden waardoor mijn pony haar rug niet kon gebruiken.
nu heb ik een nieuw zadel aangeschaft en het onmogelijke gebeurde: Zel liep nageefelijk! iets wat ik nooit dacht dat zu gebeurde omdat ik door al het commentaar gewoon dacht dat ze dressuur gewoon niet leuk vond ofzo, het zijn nog allemaal korte knikjes en in draf heeft ze er erg veel moeite mee dit is denk ik de rede:
mijn pony heeft dus zolang met een fout zadel gereden dat ze haar rugspieren (die zijn nu ook ingevallen) en haar achterhand (en ja ook een platte kont) niet kon gebruiken.
Ik heb zelf altijd gelest in groepsverband hier stopte ik altijd snel mee omdat ik met mijn "haflinger" niet waardig genoeg was tussen de andere paarden want het is maar een koudbloed.
dus ik wil na dec (ivm veulen aan voet) gaan prive lessen.
nu is mijn vraag of iemand dingetjes weet om haar bespiering weer op te bouwen qua rijden en longeren.
en of iemand hetzelfde heeft meegemaakt waarbij je een paard zijn bespiering weer helemaal moest opbouwen (ofja meer veranderen)
heel eerlijk ik ben geen goede ruiter mijn evenwicht is in principe goed (denk ik) ik rij super vaak ook zonder zadel maar in draf heb ik altijd het gevoel dat met het zadel erop ik super chaotisch word zodra ik bochten moet maken in mijn handen en zit (makes sence

alvast bedankt voor de tips het is misschien een raar verhaal maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is