In de eerste manege waar ik reed, moest je je buitenbeen een heel stuk naar achteren leggen en vanaf dat je paard galoppeerde weer gewoon op de "normale" plaats. (Binnenbeen blijft hetzelfde.)
In een manege waar ik enkele keren gereden heb met een vriendin moest je je buitenbeen een vijftal cm naar achteren leggen en dan ook weer terug op de "normale" plaats. (Binnenbeen blijft hetzelfde.)
Bij m'n verzorgpaard (die overigens heel haar leven voor de kar heeft gelopen) moet je beide benen een vijftal cm naar achteren drukken en dan weer op de "normale" plaats. (Ik rijd met haar enkel buiten dus welke galop het is maakt niet echt uit. Ik weet niet zeker of ze ooit in een bak onder het zadel heeft gelopen.)
En als laatste volg ik nu les bij een mevrouw die zelf een aantal paarden heeft staan en je echt vanaf het begin op een goede manier leert rijden (eerst zitles en werken aan je evenwicht, daarna aan de hulpen werken, en daarna pas de verfijning zeg maar) en bij haar moet je eerst met je binnenbeen twee tikjes geven zodat je paard is voorbereid, en daarna moet je je buitenbeen een heel stuk naar achteren leggen en daar houden tot je weer gaat draven.
Nu kan ik er dus echt niet meer aan uit