K-E-B Halve grote volte

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

K-E-B Halve grote volte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 03:57

Hoihoi,

Is er iemand die 100% zeker weet hoe je ''K-E-B Halve grote volte'' rijd? :) Ik dacht het te weten, maar word door anderen giga aan het twijfelen gebracht... En aangezien mijn zus braaf mijn uitleg volgt, ga ik straks mogelijk zorgen dat mijn zus fouten maakt :')

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 04:01

Je rijdt de volte net zoals je een hele volte zou rijden op E-B-E alleen in plaats dat je van B weer van de hoefslag gaat, stel je je paard recht en vol je de hoefslag. Afbeelding

Zoals op de foto, al zou dit dan M-B-E zijn ipv K-E-B

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 04:11

Oh, bedankt! Dan zei ik het dus idd verkeerd :') Maar goed dus dat ik het even navroeg, want vrijdag heeft m'n zus al wedstrijd :o

Vind het zo onlogisch.. Want waarom is dat nou K-E-B Halve grote volte, maar is het later in de proef opeens gewoon E-B Halve grote volte :? Is er nou nog een echt verschil in hoe je het moet rijden, dat het daarom apart benoemd word, want dat idee heb ik niet?

kleinvosje

Re: K-E-B Halve grote volte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 04:17

Dat er een letter voor staat, betekent dat de jury het stuk van K naar E naar B beoordeelt, dus eerst recht van K naar E en dan de halve grote volte E-B.

Staat er geen letter voor, dus E-B halve grote volte dan telt alleen die halve grote volte voor dat punt.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 04:20

:j inderdaad, goed het verschil laten zien tussen recht rijden, vervolgens stelling inzetten en daarna weer duidelijk recht maken

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:23

Daphne__ schreef:
Oh, bedankt! Dan zei ik het dus idd verkeerd :') Maar goed dus dat ik het even navroeg, want vrijdag heeft m'n zus al wedstrijd :o

Vind het zo onlogisch.. Want waarom is dat nou K-E-B Halve grote volte, maar is het later in de proef opeens gewoon E-B Halve grote volte :? Is er nou nog een echt verschil in hoe je het moet rijden, dat het daarom apart benoemd word, want dat idee heb ik niet?

dan ben ik benieuwd hoe jij het zou doen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:37

De K wordt alleen genoemd zodat de jury het stuk tussen K en E ook mee kan nemen in de beoordeling.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:45

Is het niet zo dat die volte halsstrekkend moet? Je begint dan vanaf K al met halsstrekken over de hoefslag en rijdt dan een halve volte van E naar B.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:29

Als je de KNHS proevenapp download kan kan je de proeven in videos bekijken. Dan weet je zeker hoe het juist gereden moet worden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 22:34

kohtje schreef:
Daphne__ schreef:

dan ben ik benieuwd hoe jij het zou doen?

Waarom moet je dat nou vragen.. Ik probeerde nog zo hard te voorkomen dat ik dat moest vertellen :') Omdat het een onderdeel is waarbij je moet hals strekken dacht ik dat je gewoon een volte reed bij A, maar het deel bij K-E-B hals strekkend... De helft van de volte :+

Die app is wel heel handig! Maar eens kijken naar een tegoedbon voor de playstore :j

Wedstrijd ging super. Zus is in de eerste proef 2e geworden en in de tweede proef 1e! *\o/* Met 199 en 193 punten. Dus echt heel erg bedankt *\o/*

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:59

Gefeliciteerd :j