Voeten schuiven in beugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Macho

Voeten schuiven in beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 20:22

Heyhey,

Ik heb een probleem.
Ik rij sinds een paar maanden weer na een jaar gestopt te zijn. Nu heb ik een bijrijdpaardje gevonden waar ik super blij mee ben.

Alleen in draf gaan mijn voeten schuiven in de beugels. Als ik mijn voeten recht in de beugels heb met stap, draaien in draf mijn tenen naar buiten waardoor mijn voet schuin in de beugel staat.

Herkent iemand dit probleem of heeft iemand hier een oplossing/tips voor, zodat mijn voet recht in de beugel blijft?

Groetjess

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:27

Je benen lang maken, en zitles nemen :)

Dit komt doordat je zelf niet in balans zit, en vaak is het zo dat mensen met dit probleem te ver uit het zadel wippen met draven. Als je dit niet met goede lichaamscontrole doet, en je benen niet lang, hakken laag houdt, ga je stuiteren.

_Macho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 20:54

khirshanta schreef:
Je benen lang maken, en zitles nemen :)

Dit komt doordat je zelf niet in balans zit, en vaak is het zo dat mensen met dit probleem te ver uit het zadel wippen met draven. Als je dit niet met goede lichaamscontrole doet, en je benen niet lang, hakken laag houdt, ga je stuiteren.

Voor lessen heb ik de financiële middelen op het moment niet. Het is een tuigpaard, dus die gooien nogal hoog op, dus ik kom aardig ver uit het zadel. Ik rijd met een dressuurzadel en vrij lange beugels.

Cera_D

Re: Voeten schuiven in beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:19

Beugels ietsjes korter dan :) (in hoeverre dat gaat met de kniewrong) en weer veel oefenen op je zit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:24