Er is nooit veel mee gedaan, behalve trektochten met toeristen in de bergen maken.
Ik doe veelzijdig werk met hem: dressuur, longeren, buitenritjes, grondwerk...
Vandaag heb ik balkjes met hem gelopen, en daar werd hij heel actief van, hoewel hij eigenlijk eerder wat aan de luie kant is. Het lijkt mij dus, dat hij het leuk vindt. En dat is mooi

Het enige is, dat hij zijn benen vaak niet optilt, omdat hij weet dat die balkjes toch wel opzij gaan. Er is ooit wel eens me hem gesprongen, maar hij is te beroerd om zijn benen op te tillen. Hij kan het wel hoor, want voordat ik hem had, sprong hij nog in totale paniek over het hek van de rijbaan. Tijdens een buitenritje springt hij ook wel over een boomstammetje.
Mijn vraag is nu: Hebben jullie tips, om hem op een paardvriendelijke manier duidelijk te maken, dat het leuk zou zijn als hij zijn benen wat zou optillen?
Ik ben zelf helemaal niet zo'n springer (vroeger als kind wel), maar hij werd dus zo enthousiast van het balkjes draven, dat ik denk, dat hij een beetje springen best leuk gaat vinden, af en toe. En ik misschien ook wel (met mijn prachtige, diepzittende dressuurzadel, hihi).