Er zijn van die dagen dat je eigenlijk het huishouden moet doen

Vandaag is zo een dag, maar "nu even niet ja!"
Niets beters dan een nieuw topic openen in de hoop iets te leren.
Dit is het vorige topic:
Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger
Rosie is niet mijn eigen paard/pony. Sinds eind vorig jaar ben ik trotse verzorgen van haar. Bij het vorige topic was ik pas net begonnen met het rijden van Rosie, inmiddels zijn we verder. En heb ik ook weer een aantal lessen kunnen volgen. Nu weer volgens programma bij Patrick Molenaar ipv Noor Tanger. Ontzettend geslaagd! Pony gaat steeds fijner lopen, pakt dingen zowel bij mij als eigenaresse echt heel snel op.

Om haar even voor te stellen:
Rosie zal ongeveer 16 jaar zijn inmiddels, in het paspoort staat Connemara.
Rosie is een paard met een groot lang en pittig verleden, maar veel belangrijker met een gouden hart, een wereldpony. Ze is bijzonder duidelijk en eerlijk, dit maakt haar heel fijn om mee te werken

Ikzelf rijdt al jaren, maar wel al jaren op manege. Ik mag niet klagen, ze geven echt prima les! Maar dit is toch anders

De volgende foto's zijn gemaakt tijdens 2 lessen. De eerste les was het lekker warm en heb ik dus alleen een t shirt aan, de 2e les een "trui".

Ze heeft vrij korte beentjes voor haar lange lichaam. Er wordt dan ook voornamelijk gewerkt aan die achterbenen dragend krijgen, de bovenlijn lang en de buikspieren eraan. Verder is de galop een dingetje, de eerste paar keer pure paniek. Volle paniek rennen en niet kunnen/durven stoppen. Inmiddels kunnen we ongeveer een volte in galop, kan ze zelfs iets zakken. Maar we zijn er nog niet. Gelukkig hebben we les!
In de les werken we veel dus aan haar achterbenen, gelukkig heeft Patrick daar leuke oefeningen voor met pylonen. Bijzonder effectief! bij iedere geen pylon die omgaat kost het mij een tompouce

Niet alleen aan Rosie wordt gewerkt. Ik kom er ook helemaal niet mee weg. Ik zit al jaren heerlijk als een stoel in het zadel. Ik ben nu net begonnen weer goed te zitten. Man wat valt dat tegen.