Nat paard rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pompidou2602

Nat paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 15:47

Hello

Hier in het Belgische Limburg is er net een kleine stortbui geweest... omdat mijn paard verot is van regen en momenteel op de wei staat, is ze helemaal doorweekt. Ik heb springles om 19 uur, dus tegen dan is ze nooit opgedroogd want de zon schijnt niet ...

Nu, kan het kwaad om er direct een zadel op te leggen? Gaat dat niet schuren nu dat ze nat is?

Groetjes

Levitate

Re: Nat paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:50

Misschien nu even zweetmes eroverheen halen? Scheelt al veel opdrogen :j

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 15:50

Floriske schreef:
Misschien nu even zweetmes eroverheen halen? Scheelt al veel opdrogen :j

Goed idee hahaha!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:50

Even de ergste natheid met een zweetmes en een handdoek weghalen, dan zou het geen kwaad moeten kunnen. Ik doe het zelf regelmatig :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:51

Op een nat paard kun je gewoon rijden. Even een borstel erover om te zorgen dat er geen vuil of zand op de zadelplek zit en dan gaat er inderdaad niets schuren.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:51

Als jij nu een zweetmes eroverheen haalt en een fleecedeken op doet is ze echt wel droog om 19 uur hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:01

Goof schreef:
Op een nat paard kun je gewoon rijden. Even een borstel erover om te zorgen dat er geen vuil of zand op de zadelplek zit en dan gaat er inderdaad niets schuren.

Dat zeg je nou wel en in pricipe kan het ook, maar lang niet alle paarden zijn daar gecharmeerd van _O-

Met bovenstaande tips moet het voor 19.00 gaan lukken TS :j

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:03

Mijne staat altijd buiten en heel vaak is hij dus nat, ik ga met het zweetmes erover en dan goed met een handdoek wrijven.
Daarna wel goed borstelen zodat er geen modder of zand op zijn zadelplek ligt. Ik voel ook na het boerstelen met mijn hand over de zadelplek.

Ik heb in die jaren nog nooit gehad dat hij zich had open geschuurd of gevoelig was op die plek.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:05

Inxs schreef:
Goof schreef:

Dat zeg je nou wel en in pricipe kan het ook, maar lang niet alle paarden zijn daar gecharmeerd van _O-

Dat is een ander verhaal ja haha :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:05

Als het stuk schoon is gewoon zweetmes erover heen en rijden maar.
Als stuk onder de natte/kleffe modder zit, paard onder tuinslang en dan zweetmes erover heen en rijden maar. (geen andere manier om natte modder te verwijderen)

anique161

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:16

Indien je paard schoon is, zweetmes erover en dan kun je gewoon rijden. Als je paard onder het zand/modder zit, gaat het behoorlijk schuren. Eventueel je paard nu afspoelen, goed drogen met een zweetmes en eventueel nog een zweetdeken erover.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:08

Ik heb zo vaak een zadel op een nat paard gelegd, zolang ze maar schoon was. In een regenachtig land als NL had ik anders maar weinig kunnen rijden op mijn paard die buiten stond zonder deken. Ze heeft er niks aan overgehouden :)