Halthouden, scheef.
Stap/draf overgang, scheef.
Rechte lijn rijden, lijn wordt scheeeeeef.
Ik weet ook wel dat je ten eerste voorwaarts moet blijven rijden om rechte lijnen fatsoenlijk te kunnen rijden, maar dat voorwaartse is punt twee.
Ze is gewoon slecht aan het been (en niet onder de indruk van zweep of sporen). Gruwelijk consequent rijden wil nog weleens iets helpen, maar dan is die scheefheid er nog niet uit.Zo gauw je probeert recht te stellen, drukt madam zich nog meer scheef. Ik kan best begrijpen dat ze (als ze al heel lang met die blessure heeft gelopen) last heeft van het gebruiken van andere spieren, maar me dunkt dat het wel op te lossen valt. Voor de blessure hoefde ik maar iets mijn hand te verplaatsen en ze was weer recht. Nu krijg ik dat nog niet voor elkaar.
De aanleuning is verder voor zover ik het aanvoel, wel goed.
Ze is na de blessure ook geen pas meer onregelmatig geweest, dus er is ook niets te zien verder. Vandaag ben ik bezig geweest veel overgangen te rijden en haar daarbij zo recht mogelijk voorwaarts te rijden. Begrenzen op de teugel die dat op dat moment nodig heeft, maar ze heeft nog wel steun van de bakrand.
Wat kan ik nog meer doen, behalve voorwaarts blijven rijden in overgangen, steeds maar weer herhalen, concentratie houden? Ze loopt L1 nu, dus geen tips voor moeilijke oefeningen, die snappen we beide nog niet
.Ik heb verder zelf het probleem dat ik minder feeling heb op rechts (qua benen) dan links. Links zet ik moeiteloos een wijken of schoudervoor in, rechts lukt me dat amper. Dit probleem begin ik nu echt tegenaan te hikken.
Ik voel met mijn ene been gewoon anders dan de andere, ligt ook anders tegen mijn paard, terwijl je zo aan mijn benen geen verschil zie. Dus dat vermoeilijkt het ook natuurlijk. Sluit maar eens een scheef paard op tussen twee benen als je het bij beide kanten anders ervaart...
En drijf er maar eens mee aan. Rijden op de kuit lukt me amper, ook al zo lastig. Als iemand tips heeft dit te verbeteren, heel graaaaag! 

.
)

: