Een jong paard wedstrijd klaar maken jullie ervaring? Onze stal doen we mee met een wedstrijd, iedereen wilt dus dat ik ook mee doe met mn paard Maar we hebben nog nooit mee gedaan aan wedstrijden de wedstrijd zelf is pas volgend jaar... maar moet al wep beginnen met trainen Ik moet dressuur gaan doen, voor de mensen die gaan zeggen dat ik een profisionele helper er bij moet halen hoef je niet te reageren Ik hoor het graag
Wat kunnen jullie nu al? Welke proef wil je rijden?
PimxBotje
Geplaatst: 02-07-17 19:41
Gewoon doen de ervaring is zo goed en rijden moet je toch
Sjolvir
Geplaatst: 02-07-17 19:43
Allereerst alleen meedoen als je het zelf leuk vind en ziet zitten, anders gewoon lekker niet meedoen.
Jong paard, hoe jong is jong? Wat kent je paard al en wat voor wedstrijd is het, voor het zelfde geld kan je een A proefje zonder gallop meedoen of moet je meteen Grand Prix rijden? Is nogal een verschil!
Als je nu al rijdt op je paard ben je toch eigenlijk al aan het trainen of zie ik dat verkeerd? Rijden is doorgaans het trainen van je paard, tenminste bij mij wel, zelfs in het bos verlang ik dingen van mijn paard dus is het eigenlijk trainen (moet stilstaan als ik dat wil, moet de gangen rijden die ik wil etc. )
Dus wat is je uitgangs positie nu? Wat kan jij? Wat kan je paard?
Yentaah
Geplaatst: 02-07-17 19:45
Welke leeftijd heeft het paard en hoe vaak zijn jullie al op onbekend terrein geweest?
Is de wedstrijd op je stal? Dan zou ik niet weten waarom je niet mee zou kunnen doen. Zie het gewoon als een leermoment. Maar het wedstrijdelement een niet te groot en spannend ding, maar zie het gewoon als een training waarbij iemand beoordeelt hoe je ervoor staat. Gewoon een leuke dag van maken met een mooi tenue, lekker tutten met je knol vooraf en plezier maken, geen stress!