RIJ - foto' MULAN & JASMIJN Commentaar??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 13:23

Koortje"]
[quote="Mulan schreef:
Enne... jij vindt dat ze te diep loopt? Of teveel afbuigt? (open vraag Haha! )


Nee, kijk maar naar de foto. Ze houdt haar hals recht, en vervolgens in een keer een te diepe hoek met de neus naar achter zeg maar, grof gezegd. Ze hangt een eindje achter de loodlijn terwijl haar hals nog recht is. In het antwoord naar Anouk volgens mij zeg je zelf al wat je instructeur aangeeft op te letten. Dat bedoel ik dus ook. Dat ze haar hals meer "bolt" (en de achterhand eronder brengt) en desnoods wat met het neusje eruit rijden.
[/quote]

Aha..ik begrijp wat je bedoelt. Lachen

Maar soms ziet het er ook wel uit alsof ze alleen in d'r kaak buigt, terwijl ze wel haar bovenhalsspier gebruikt (zie bijv. 4e foto)
Dat komt omdat ze zo'n dun kippenekje heeft. 't was nogal veel erger (skippy-bal op sateprikker-effect)
Er beginnen nu eindelijk een heel klein beetje spieren op te komen.
Dus: een mooi boog (hengstenhals) is voorlopig niet echt haalbaar bij Mulan *LOL*

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 13:25

sharonaollie schreef:
leuke foto's en voor een tuiger kan die wel goed lopen


nogmaals... 't is geen echte tuiger. Er zit wat tuigersbloed in.

Enne... hoezo 'voor een tuiger kan die wel goed lopen?'
Dat klinkt zo denigrerend Scheve mond

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:44

Mulan schreef:
Ze is moeilijk bij elkaar te rijden, omdat ze zo lang is. Maar goed, alles went. Haha!


Ik weet hoe het is...Als eens geprobeerd de teugels wat korter te pakken en je handen een tikkeltje rechtop te houden? Bij mij helpt dit goed, Onny vindt het niet altijd even leuk, maar ja, ze zal het toch moeten kunnen...

Verder leuke foto's zeg, het tuigerbloed haal ik er niet uit, op het hoofdje na misschien. Het ziet er netjes uit, vooral als je nagaat dat-ie nog niet eens zo oud is!!! Knap hoor!!!

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 00:10

AlmostBlack"]
[quote="Mulan schreef:
Ze is moeilijk bij elkaar te rijden, omdat ze zo lang is. Maar goed, alles went. Haha!


Ik weet hoe het is...Als eens geprobeerd de teugels wat korter te pakken en je handen een tikkeltje rechtop te houden? Bij mij helpt dit goed, Onny vindt het niet altijd even leuk, maar ja, ze zal het toch moeten kunnen...

Verder leuke foto's zeg, het tuigerbloed haal ik er niet uit, op het hoofdje na misschien. Het ziet er netjes uit, vooral als je nagaat dat-ie nog niet eens zo oud is!!! Knap hoor!!!
[/quote]

Maar ik wil haar juist wat meer vanuit de schoft laten afbuigen en haar neus er iets meer uitrijden. Dat wordt lastig als ik de teugels korter moet nemen. Of zie ik dat verkeerd? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:23

Mulan schreef:
Maar ik wil haar juist wat meer vanuit de schoft laten afbuigen en haar neus er iets meer uitrijden. Dat wordt lastig als ik de teugels korter moet nemen. Of zie ik dat verkeerd? Lachen


Ze moet zelf jou hand op gaan zoeken, dus op het moment dat jij je teugels kort houd, en elke keer je handen een beetje naar voren houd, kun je kijken wat zij er mee doet, gaat ze uitschuiven of niet ? Zo niet dan zoekt ze dus niet jou hand op. Als je je teugels lang houdt loopt ze op haar eigen houding, en kun je haar ook niet snel genoeg opvangen. (meestal het geval) Als ze gaat uitschuiven kun je je teugels een klein beetje ruimte geven, maar wel zodanig dat je nog kunt ingrijpen als ze haar hoofd weer omhoog brengt.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:15

Mulan schreef:
Ow, dan weet ik wel wie jij bent, denk ik.
Jij rijdt op die pony met die 'speknek' en dat gespierde lijf. Daar past dat dunne nekkie van Mulan wel twee keer in, Knipoog
Ik heb nog wel eens een praatje met je moeder gemaakt (als jij bent wie ik denk dat je bent... )


Haha, dat zijn wij ja *LOL*

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 00:15

ShannaY"]
[quote="Mulan schreef:
Maar ik wil haar juist wat meer vanuit de schoft laten afbuigen en haar neus er iets meer uitrijden. Dat wordt lastig als ik de teugels korter moet nemen. Of zie ik dat verkeerd? Lachen


Ze moet zelf jou hand op gaan zoeken, dus op het moment dat jij je teugels kort houd, en elke keer je handen een beetje naar voren houd, kun je kijken wat zij er mee doet, gaat ze uitschuiven of niet ? Zo niet dan zoekt ze dus niet jou hand op. Als je je teugels lang houdt loopt ze op haar eigen houding, en kun je haar ook niet snel genoeg opvangen. (meestal het geval) Als ze gaat uitschuiven kun je je teugels een klein beetje ruimte geven, maar wel zodanig dat je nog kunt ingrijpen als ze haar hoofd weer omhoog brengt.
[/quote]

Inderdaad, dat probeer ik ook wel, en ze volgt mijn hand dan ook. Helemaal bij het halsstrekken. Dan krijgen we het stofzuigereffect.

En VWNW gaat ook nog wel aardig, wanneer ik haar aan het warmrijden ben. Maar wanneer ik haar wat ronder wil rijden als we echt aan het werk gaan, gaat ze ineens overdrijven en kruipt ze met haar neus zo ong. tussen d'r knieën of duikelt ze op d'r voorhand. Vandaar dat ik haar wat hoger opgericht moet rijden. Maar dat vind ik heel moeilijk om dat met voldoende halslengte te doen, want wanneer ik dat probeer, zakt ze weer teveel...
Afijn, lastig allemaal Tong uitsteken

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:18

Mulan"]
[quote="sharonaollie schreef:
leuke foto's en voor een tuiger kan die wel goed lopen


nogmaals... 't is geen echte tuiger. Er zit wat tuigersbloed in.

Enne... hoezo 'voor een tuiger kan die wel goed lopen?'
Dat klinkt zo denigrerend Scheve mond
[/quote]


Ik vind dat inderdaad ook zéér denigrerend: ten eerste voor het paard en ten tweede t.o.v. tuigpaarden.
Ik denk dat je met dit paard nadelen tegenkomt omdat er tuigbloed in zit, maar zoals je al wist, ben ik helemaal weg van dit type paarden in de dressuursport (het moet niet té grof worden qua bouw), omdat ze met actie lopen.

Let op mijn woorden: JIJ KOMT ER NOG WEL!!!

Zet 'm op en hou vol! Een foto is altijd een momentopname, maar er zitten een paar hele mooie foto's bij waarop het er écht niet verkeerd uitziet! OK dan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:31

Netjes hoor! En het commentaar heb jezelf al gegeven (voorover zitten) en anderen wel!

Maar het paard loopt ook heel netjes. Ik heb ook een 4jarige klier waar langzaam aan wat verbetering in komt.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:44


Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 17:32

Citaat:
Hier viel me trouwens ineens op dat ze best een flink hoofd heeft Haha! .


Best flink? Reusachtig! *LOL*

Maar toen haar nekje nog zo dun was, wist je echt niet wat je zag.

Moet je kijken toen ik haar net had:
Afbeelding

Dit is vorige zomer (toen had ik haar zo'n half jaar):
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mulan op 29-01-04 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 17:36

Randy01 schreef:
Let op mijn woorden: JIJ KOMT ER NOG WEL!!!

Zet 'm op en hou vol! Een foto is altijd een momentopname, maar er zitten een paar hele mooie foto's bij waarop het er écht niet verkeerd uitziet! OK dan!


Bloos Lachen

Dankje.
We doen ons best, wie weet wordt't nog wel eens wat ja!

[ITP] Even voorstellen: Mulan

Hierin schreef je:

"Goed doorzetten. Nu zul je het nog niet écht kunnen zien, maar vergelijk maar met de foto's van mijn Z2paard in mijn profiel! Zet door, écht waar, een paard met zulke knie-actie (zoals getoond op de foto's waar ze losloopt) zien ze graag in de sport!
(Ze zit waarschijnlijk niet écht lekker/makkelijk door?)

Waar woon je???
Niet dat ik jouw instructrice wil beconcurreren maar als ik zo'n paard zie heb ik altijd zin om les te komen geven en kijken wat voor kwaliteiten er uit zo'n leuke combinatie te halen vallen!!! "


Wil je bij deze laten weten dat je nog steeds welkom bent om eenst te komen kijken.. wie weet, als je in de buurt bent?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:30

heyhey,
jou paard heeft ook een beetje de bouw van mijn tuigertje
leuk diertje, mijn paard is niet helemaal het type waar ik van hou, maar ik ben toch zo blij met hem, tuigers hebben heel veel doorzettingsvermogen en zo zijn niet gauw kreupel
+ze hebben conditie van een renpaard Haha!
[HAW] 'Tuiger' AT work!!--->dressuur

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:48

Ik vind het er heel netjes uitzien, maar herken er absoluut geen tuiger in .. Bloos

Alle tips die in mij opkwamen zijn al genoemd, die hoef ik dus niet te gaan herhalen Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:39

Mijn eerste ingeving: je moet van goede huize komen om dit paard goed te kunnen rijden, ze is echt laaaaaaang Knipoog
Maar zo aan de foto's te zien kom jij van goede huize, want het ziet er keurig uit !
Leuk paard met een typische bouw en uitstraling (weer eens wat anders Knipoog ) en je zit er keurig op OK dan!

En zoals altijd valt er vast nog wel wat te verbeteren, zo werkt het nu eenmaal met paardrijden.
Hierboven zijn al een aantal goede tips gegeven waar je vast iets mee kunt

Veel succes, jullie komen er wel !